اهدای اعضای خانم 50 ساله زنجانی به بیماران
کد خبر: 3972678
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

اهدای اعضای خانم 50 ساله زنجانی به بیماران

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از ثبت چهارمین اهدای عضو در سال جاری خبر داد و گفت: چهار ارگان حیاتی یک خانم زنجانی به بیماران اهدا شد.

اهدای اعضای خانم 50 ساله زنجانی به بیمارانشهریار اماموردی، مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اعضای مرحومه زینب عینی، ۵۰ ساله است که به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری بود به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

وی یادآور شد: پس از اطلاع از مرگ مغزی مرحوم عینی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و روز گذشته در ۲۹ اردیبهشت ارگان‌های حیاتی این بیمار مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند پیوند عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و دریافت چهار ارگان حیاتی از جمله کلیه‌ها، قلب و کبد بیمار مرگ مرگ مغزی به بیماران زندگی دوباره‌ای بخشید.

این مسئول با اشاره به اینکه این چهارمین اهدای عضو انجام شده در سال ۱۴۰۰ است، ابراز کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگسازی برای موضوع اهدای عضو دارند و در سال‌های اخیر با پی بردن به اهمیت موضوع پیوند اعضا مردم رغبت بیشتری به این کار خداپسندانه پیدا کردند.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با راه‌های دریافت کارت اهدای عضو، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا شماره‌گیری #۳ ۳۴۳۲ و مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://www.ehdacenter.ir/fa  برای اخذ کارت اهدای عضو اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha