آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن برگزار شد + عکس
کد خبر: 3972791
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
همزمان در سراسر کشور؛

آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن برگزار شد + عکس

آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، صبح امروز، 31 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

آزمون مرحله دوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار شدبه گزارش ایکنا، آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، صبح امروز، 31 اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در آزمون امسال، هشت هزار و 96 نفر شامل پنج هزار و 421 خانم و دو هزار و 675 آقا ثبت نام کردند که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان به رشته حفظ کل با چهار هزار و 734 نفر، رشته حفظ 10 جزء با دو هزار و 267 نفر و رشته حفظ بیست جزء با هزار و 95 شرکت‌کننده تعلق دارد.

براساس این گزارش شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 10 جزء به ۵۰ سؤال، در رشته بیست جزء به ۱۰۰ سؤال و در رشته حفظ کل قرآن کریم به ۱۵۰ سؤال پاسخ دادند. همچنین از هر جزء یک سؤال حُسن حفظ و چهار سؤال ترجمه نیز در نظر گرفته‌ شده بود.


گزارش تصویری شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن


بنابر گزارش ایکنا این آزمون در حوزه تهران و شمیرانات با حضور ۹۲۴ شرکت‌کننده (598 شرکت‌کننده در رشته حفظ کل، 210 شرکت‌کننده در رشته حفظ 10 جزء و 123 شرکت‌کننده در رشته حفظ بیست جزء) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و در مجموع استان تهران (شامل حوزه‌های ری، دماوند، شمیرانات، شهریار و بهارستان) هزار و 261 نفر (شامل 920 خانم و 341 آقا) در آزمون شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت بازدید داشت.

سازمان دارالقرآن

بنابر گفته محمد رمضانی‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم «تلاش خواهیم کرد تا پایان تیر ۱۴۰۰، نتایج آزمون مرحله اول را اعلام کنیم. قبول‌شدگان آزمون مرحله اول برای دریافت مدرک معتبر باید در آزمون مرحله دوم که شهریورماه امسال برگزار می‌شود، شرکت کنند. همچنین به قبول‌شدگان حفظ ۱۰ جزء، مدرک هم‌تراز دیپلم با عنوان مدرک درجه پنج، به حافظان بیست جزء، مدرک درجه چهار و هم‌تراز فوق‌دیپلم و به حافظان کل قرآن، مدرک درجه سه و هم‌تراز لیسانس اعطا می‌شود.»

انتهای پیام
captcha