هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره عواقب از سرگیری حملات به مسجد‌الاقصی
کد خبر: 3973310
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره عواقب از سرگیری حملات به مسجد‌الاقصی

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر بخواهد حملات خود علیه مسجدالاقصی و محله شیخ جراح قدس را ادامه دهد، مقاومت هم آماده مقابله با آن است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حملات مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی هشدار داد.

عبداللطیف القانوع با بیان اینکه حماس با هیئت مصری که به غزه آمده بود، درباره تثبیت آتش‌بس با رژیم اشغالگر گفت‌وگو کرده است، گفت: با این حال ما آماده مقابله با هر برنامه دشمن برای آواره ساختن اهالی محله شیخ جراح قدس یا تقسیم مسجدالاقصی هستیم.

او با هشدار به رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره ادامه تلاش‌هایش برای تغییر ماهیت قدس و یهودی‌سازی این شهر گفت: اگر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان بخواهند همچنان به مسجدالاقصی یورش بیاورند، ابزارهای رویارویی نزد ملت فلسطین کماکان باقی است.

سخنگوی حماس گفت: ما رژیم صهیونیستی را از بازگشت به عوامل انفجار اوضاع در میادین قدس برحذر می‌داریم.

صدها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح روز یکشنبه از سمت باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شده و با هتک حرمت مسجد به گشت‌زنی در آنجا مشغول شدند. این اقدامات ۳ هفته پس از بسته شدن این بخش برای حضور شهرک‌نشینان صهیونیست صورت گرفت.

صبح امروز صحن‌های مختلف مسجدالاقصی و ورودی‌های مختلف آن شاهد اقدامات خشونت‌آمیز متعدد از سوی نظامیان اشغالگر بود، برخی از جوانان و نگهبانان مسجد نیز توسط این نظامیان دستگیر شدند.

حضور شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجد‌الاقصی از سه هفته پیش با تحصن گسترده نمازگزاران در صحن مسجد و مقاومت آنها و همچنین با آغاز پاسخ راکتی مقاومت و حملات رژیم صهیونیستی متوقف شده بود، اما این حضور از دیروز از سرگرفته شد.

پاسخ راکتی مقاومت از غزه نیز به منظور دفاع از مسجدالاقصی و اهالی قدس در برابر حملات رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها به قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha