موزه و مرکز اسناد فرهنگ و هنر بروجرد راه‌اندازی می‏‌شود
کد خبر: 3974655
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

موزه و مرکز اسناد فرهنگ و هنر بروجرد راه‌اندازی می‏‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اقدامات اولیه برای ایجاد موزه و مرکز اسناد فرهنگ و هنر بروجرد در مجتمع دکتر زرین‌کوب این شهرستان انجام گرفته و به‌زودی در طبقه سوم این ساختمان راه‌اندازی می‌شود.

موزه و مرکز اسناد فرهنگ و هنر بروجرد راه‌اندازی می‏‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در جریان سفر به بروجرد در دیدار با امام‌جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی زنده‌یاد علامه سیدجعفر شهیدی در مردادماه سال‌ جاری، گفت: این کنگره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر قرآن و عترت اداره‌کل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، وزارت علوم، دانشگاه‌های محل تدریس این استاد برجسته و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی برگزار می‌شود که امیدوارم این همایش، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان استان با افکار و اندیشه‌های این دانشمند برجسته شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است در صورت مساعد بودن شرایط، مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان لرستان سفر و شخصاً در این کنگره ملی حضور پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: تمام ظرفیت رسانه‌ای، فضای مجازی و کانون‌های آگهی و تبلیغات استان را برای پرشکوه‌تر کردن انتخابات 28 خردادماه پای کار آورده‌ایم و امید است شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ ملی با جلوه وحدت و همدلی ملی باشیم.

فتایی در ادامه با بیان اینکه بروجرد قطب فرهنگی غرب کشور است، اضافه کرد: بروجرد در طی نزدیک به دو سال گذشته مبدل به شهر اولین‌ها در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده است که در این زمینه می‌توان به میزبانی از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشنواره فیلم فجر برای اولین بار بود که تاکنون فقط در مراکز استان‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شاهد برگزاری برنامه‌های بسیار خوب و مؤثری در فضای مجازی بوده‌ایم که بروجرد در این زمینه سهم بسزایی بالایی دارد.

فتایی با اشاره به افتتاح کتابخانه درجه یک شهید آیتی در سال گذشته، گفت: پروژه بازسازی کتابخانه شهید باهنر نیز روند پایانی خود را سپری می‌کند و در صورت همراهی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، در تیرماه امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین در دیدار با فرماندار بروجرد، گفت: در آینده نزدیک شاهد آغاز به کار هنرستان هنرهای زیبای دخترانه بروجرد خواهیم بود که پس از کرمانشاه، دومین مرکز تخصصی دخترانه در این مقطع است.

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات اولیه برای ایجاد موزه و مرکز اسناد فرهنگ و هنر بروجرد در مجتمع دکتر زرین‌کوب بروجرد انجام گرفته و به‌زودی در طبقه سوم این ساختمان ایجاد می‌شود.

فتایی افزود: علاوه بر اعتبارات وزارتی و استانی، یکی از مجراهای تقویت اعتبارات فرهنگی در شهرستان‌ها، شورای برنامه‌ریزی و توسعه است و انتظار داریم فرمانداران استان و فرمانداری ویژه بروجرد در این زمینه مساعدت لازم را با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در لرستان اظهار کرد: عملکرد بسیار خوب شما در کنترل پیک چهارم این بیماری، قابل تقدیر است و امیدوارم هم استانی‌ها با رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌های ابلاغی به‌ویژه در تعطیلات چند روزه پیش‌رو، زمینه‌ساز تداوم این روند باشند.

انتهای پیام
captcha