روز تجلیل از امامزادگان در یزد گرامی داشته می‌شود
کد خبر: 3976364
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

روز تجلیل از امامزادگان در یزد گرامی داشته می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان همزمان با پنجم ذی‌القعده در این استان خبر داد.

برگزاری روز تجلیل از امامزادگان در یزدحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: در دنیایی که غفلت از یاد خدا موج می‌زند، این امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ثروتی معنوی هستند که مردم با حضور در آنها به آرامش می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه پنجم ذیقعده، در تقویم رسمی کشور به «روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» نامگذاری شده است گفت: این روز فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا است که باید قدر آن را دانسته و از آن بیشترین بهره برداری ممکن صورت پذیرد.

زارع‌زاده افزود: ویژه برنامه‌هایی در دو بخش در نظر گرفته شده که شامل جشن‌های مردمی دهه کرامت؛ از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) و برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در شب یا روز پنجم ذی القعده خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به برنامه‌های جانبی از قبیل برگزاری مراسم ویژه روز دختر، پخش نماهنگ‌های مرتبط با امام رضا(ع) و نورافشانی در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان اشاره کرد و گفت: کلیه برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

زارع‌زاده با بیان اینکه شعار تعیین شده از سوی کارگروه محتوایی دهه کرامت با عنوان «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)» تعیین شده است، هدف از اجرای ویژه برنامه‌ها را تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب التعظیم و ارتقای جایگاه آنان، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ زیارت و برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت دانست.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود، راه اندازی کاروان شادی با نام «شمیم کرامت» ویژه ایام با برکت دهه کرامت و علی الخصوص سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha