راه‌اندازی پویش اهدای خون دانشجویی در استان هرمزگان
کد خبر: 3976661
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

راه‌اندازی پویش اهدای خون دانشجویی در استان هرمزگان

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان از راه‌اندازی پویش اهدای خون دانشجویی در استان از تاریخ 22 تا 24 خردادماه خبر داد و از مردم خواست تا با شرکت در این پویش به یاری بیماران نیازمند به خون در استان بشتابند.

ایمان زارعی، مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پویش اهدای خون دانشجویی در استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،  هلال‌احمر استان و دانشگاه مذاهب اسلامی در حال اجراست.

وی افزود: دانشجویان استان می‌توانند به صورت مجازی اقدام به ثبت‌نام در این پویش کرده و از تاریخ 22 تا 24 خردادماه در 2 نوبت صبح (7:30 تا 13) و عصر (16 تا 21) برای اهدای خون به مرکز انتقال خون بندرعباس واقع در  حدفاصل چهارراه مرادی و چهارراه برق مراجعه کنند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه در این مدت به دلیل شیوع کرونا، گرمای هوا  حاکم در استان، مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون کاهش یافته و به دنبال آن ذخایر خونی استان هرمزگان در وضعیتی ناپایدار  قرار گرفته است. از این رو از تمامی شهروندان نوع‌دوست هرمزگانی به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان دعوت می‌کنیم در این پویش در راستای کمک‌رسانی و تأمین خون بیماران نیازمند ازجمله بیماران مبتلا به تالاسمی، سرطان و ... شرکت کنند.

زارعی بیان کرد: در استان هرمزگان به واسطه ۲۵۰۰ هزار بیمار خاص که ۲ هزار نفر  از آنان بیماران  تالاسمی ماژور هستند، مصرف خون زیاد است و حدود  65 درصد خون استان به مصرف بیماران خاص می‌رسد. خون، قابل نگهداری در طولانی‌مدت نبوده و 36 تا 42 روز تاریخ انقضا دارد اما به علت مصرف بالای خون، هیچ‌گاه این محصولات  به پایان تاریخ انقضای خود نمی‌رسند. این استان روزانه بین 250 تا 270 واحد خون برای پوشش 23 مرکز درمانی استان نیاز دارد.

وی ادامه داد: مخاطب اصلی این پویش دانشجویان هستند اما ما از تمامی مردم نیک‌اندیش استان در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال که از شرایط اهدای خون ازجمله وزن بالای 50 کیلو و سلامت عمومی برخوردار هستند، تقاضا می‌کنیم برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کنند. اهدای خون مختص روز، ماه یا فصل خاصی نیست و مراکز انتقال خون همه‌روزه در حال توزیع خون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. اهدای خون، اهدای زندگی است و حیات بسیاری از افراد به آن وابسته است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان تصریح کرد: امیدواریم دانشجویان استان و همه مردم هرمزگان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان در شهرهای بندرلنگه و میناب و قشم نیز  ما را در این پویش یاری کرده و با اهدای هر واحد خون، جان ۳ انسان را نجات دهند.

زارعی در پایان تصریح کرد: مردم شریف هرمزگان می‌توانند با اطمینان کامل به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، تمامی وسایل اهدای خون یک‌بار مصرف بوده و اصول استاندارد ایمنی در تمامی مراکز رعایت می‌شود.  آقایان هر سه ماه و خانم‌ها هر ۴ ماه یک‌بار می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha