انتخابات در سلامت کامل در حال برگزاری است
کد خبر: 3978362
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

انتخابات در سلامت کامل در حال برگزاری است

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد اظهار کرد:‌ مشارکت و حضور مردم با تشکیل صف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد و تاکنون تخلفی گزارش نشده و انتخابات در سلامت کامل در حال برگزاریست.

2 ویژگی خاص انتخابات 1400 / تاکنون تخلفی گزارش نشده استبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمسعود عظیمی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد، امروز، 28 خرداد در جمع خبرنگاران اتاق خبر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل استانداری یزد اظهار کرد: از ارکان انتخابات برای حسن جریان انتخابات که توسط وزارت کشور تعیین می‌شود، هیئت بازرسی است و این هیئت در استان شامل پنج نفر و شهرستان‌ها سه نفر و برای هر صندوق رأی که 966 شعب اخذ رأی در استان وجود دارد، یک بازرس انتخاب شده و وظیفه حُسن جریان انتخابات را برعهده دارند و در صورتی که مسئله‌ای در فرایند انتخابات مشاهده کنند، گزارش می‌کنند و از طریق اپلیکیشن و به صورت آنلاین روی سیستم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: 64 نفر سربازرس و برای هر بخش 14 بازرس ویژه انتخاب شده است به نحوی که برای هر شهرستان یک نفر بازرس ویژه فعالیت دارد و در شهر یزد چهار بازرس ویژه خدمات نظارت را در مبنای وظایف محوله انجام می‌دهند و در مجموع 1200 نفر عوامل هیئت بازرسی در حال فعالیت هستند. 

عظیمی با اشاره به اینکه در انتخابات امسال دو ویژگی خاص وجود دارد بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک و ضدعفونی‌ها و چیدمان فضا مدنظر است و رهبر انقلاب نیز سلامت مردم و عوامل را در اولویت می‌دانند، در استان یزد در شعب مختلف این موضوع در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: دومین ویژگی این انتخابات این است که دشمن با تمام قوا سعی در این داشته مشارکت مردم را به نوعی تحت تأثیر قرار دهد اما خوشبختانه از همان ساعات اولیه مشارکت مردمی را در شعب اخذ رأی شاهد هستیم.

رئیس هیئت بازرسی استان یزد بیان کرد: اکنون نیز مشارکت و حضور مردم با تشکیل صف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد و تاکنون تخلفی گزارش نشده و انتخابات در سلامت کامل در حال برگزاریست.

انتهای پیام
captcha