رشد ۷۱ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در یزد
کد خبر: 3979225
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

رشد ۷۱ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه اکنون ۲۴ درصد محکومیت‌های کیفری استان در قالب مجازات‌های جایگزین حبس صادر می‌شود، از رشد ۷۱ درصدی این مجازات‌ها در طول یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه خبر داد.

رشد 71 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 31 خرداد در  جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات امسال باعث شکست جریان تحریف شده و بیانگر پیام پیوند امت با ولایت بودو همین حضور مردم بیانگر امید به تغییر است.

دهشیری با بیان اینکه برای اولین بار در کشور یک قاضی منتخب انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، گفت: سند تحول قوه قضائیه نقشه راه جامعی با هدف اجرای عدالت و رضایتمندی مردم ترسیم شده و امیدواریم با تعامل قوای سه گانه شاهد تحقق اهداف آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون 24 درصد محکومیت‌های کیفری استان در قالب مجازات‌های جایگزین حبس صادر می‌شود گفت: آمار مجازات‌های جایگزین حبس در طول یک سال گذشته در استان نسبت به مدت مشابه 71 درصد افزایش داشته که در این راستا آمار ورودی زندان‌های یزد کاهش یافته است.

دهشیری، سرقت مستوجب تعزیر، توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید و صدمه بدنی ناشی از تصادفات را پنج عنوان اتهامی مهم استان برشمرد و تعداد ورودی‌های دادگستری استان در یکسال گذشته را 228 هزار و 549 فقره و تعداد خروجی پرونده‌های دادگستری استان طی یکسال گذشته را 248 هزار و 677 فقره پرونده خواند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حذف شیوه‌های کاغذی از ثبت تاکنون 10  هزار و 231 فقره پرونده قضایی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: در همین راستا و با توجه به شیوع کرونا نیز 162 اتاق دادرسی الکترونیکی در استان ایجاد شده که 16 مورد آنها در زندان‌های استان مستقر هستند و تاکنون هفت هزار جلسه دادرسی در استان بدون حضور فیزیکی افراد برگزار شده است.

وی با بیان این که بالغ بر 92 درصد از ابلاغ‌های قضایی استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، گفت: تاکنون 37.6 درصد مردم استان در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha