زدودن گرد غفلت از گردشگری مذهبی با بهره‌گیری از فکرهای خلاق
کد خبر: 3980061
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

زدودن گرد غفلت از گردشگری مذهبی با بهره‌گیری از فکرهای خلاق

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: گردشگری بر مبنای عنصر مذهب مورد توجه بسیاری از گردشگران دنیاست که باید با برنامه‌ریزی درست و منطقی و استفاده از فکرهای خلاق به آن رسید، چراکه توسعه اجتماعی و ماندگاری در روستاها را در پی دارد؛ امری که شاید زیاد به آن توجه نشده است.

گرد غفلت از گردشگری مذهبی با بهره‌گیری از فکرهای خلاق زدوده می‌شودمرتضی عربی، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: زیارت بخش مهمی از گردشگری را تشکیل داده و حال و هوای خاصی را به گردشگران می‌دهد.

وی افزود: مزارهای خراسان‌جنوبی مکان‌های مستعد  گردشگری در استان هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و بسترسازی اماکن مقدسه برای حضور گردشگران از جمله مواردی است که با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در راستای توسعه گردشگری مذهبی در دستور کار هر ساله است.

عربی ادامه داد: گردشگران داخلی و خارجی علاقه‌مند به دیدن رسوم و مراسم مذهبی هستند که باید در این حوزه کار کرد تا به هدف و برنامه‌ریزی واحد در حوزه گردشگری مذهبی رسید.

وی افزود: ساخت مستندهایی برای صدا‌وسیما و کلیپ‌هایی برای انتشار فضای مجازی، بخشی از اقداماتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: گردشگری بر مبنای عنصر مذهب مورد توجه بسیاری از گردشگران دنیاست که باید با برنامه‌ریزی درست و منطقی و استفاده از فکرهای خلاق به آن رسید، چراکه توسعه اجتماعی و ماندگاری در روستاها را در پی دارد؛ امری که شاید زیاد به آن توجه نشده است.

عربی گفت: گردشگری مذهبی می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد کشور باشد؛ اگر با برنامه‌های درست و مختص زمان و منطقه به آن توجه و بها داده شود.

انتهای پیام
captcha