«اینجا؛ مدرسه حفظ» + صوت
کد خبر: 3980160
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

«اینجا؛ مدرسه حفظ» + صوت

«اینجا، مدرسه حفظ»، عنوان برنامه جدید رادیو قرآن است که با جامعه هدف گروه سنی 7 تا 11 سال از امروز، پنجم تیرماه تقدیم شنوندگان این شبکه رادیویی شد.

به گزارش ایکنا، اینجا، مدرسه حفظ، عنوان برنامه تولیدی رادیو قرآن است که با کارشناسی فاطمه شیرازی ویژه گروه سنی 7 تا 11 سال از امروز، پنجم تیرماه با طرح درس‌آیه «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» به روی آنتن این شبکه رادیویی رفت.

این برنامه با هدف آشنایی و مؤانست با آیات کلام الله وحی و ترغیب و تشویق افراد مستعد و بهره‌مندی از برکات قرآن و توصیه پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) مبنی بر به خاطر سپردن قرآن و عدم عذاب قلبی که قرآن در آن جا دارد، با آیتم‌های مختلف پخش می‌شود.

پخش صلوات‌های قرآنی و اناشید، بیان طرح درس از سوی کارشناس برنامه، پخش قطعات ناب از قاریان جهان اسلام مرتبط با برنامه، بیان داستان قرآنی در قالب «زنگ داستان»، گفت‌وگوی تلفنی با نوجوان حافظ کل و توصیه‌هایی برای مرور و تثبیت از بخش‌های این برنامه است.

در برنامه امروز بیان شده که آیه بسم‌الله الرحمن الرحیم، مجموعاً 114 بار در قرآن کریم تکرار شده و در ابتدای سوره برائت (توبه) نیامده است و در سوره مبارکه نمل دو بار(یکی در ابتدای سوره و دیگری در آیه 30 سوره نمل) آمده است. این عبارت تنها در ابتدای سوره مبارکه فاتحةالکتاب به عنوان آیه‌ای مستقل و در برخی از سوره‌ها، قسمتی از آیه اول محسوب می‌شود.

گفت‌وگو با میهمان حضوری (یاسمن یاری، 12 ساله، حافظ 4 جزء قرآن کریم و سوگند صریحی‌نژاد، 11 ساله، حافظ نیمه دوم جزء سی‌ام)، بیان نکات آموزشی و اخلاقی و پیام‌های داستان قرآنی، توصیه به تلاوت آیات به لهجه عربی با استماع تلاوت‌های اساتیدی چون خلیل الحصری، عبدالباسط، منشاوی و سایر قراء کشورمان و استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف قرآنی و دستیابی به سهولت به فایل‌های ترتیل و قرائت‌های مختلف، ارتباط تلفنی با محمدطه قویدل، حافظ 15 ساله از استان البرز درباره نحوه حفظ و مرور از جمله بخش‌هایی که طی این برنامه به آن پرداخته شد.

کد

یادآور می‌شود، اینجا، مدرسه حفظ، کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی مونا توسلی، شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۲ ظهر تقدیم شنوندگان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha