فاجعه هفتم تیر مصداق حقوق بشر آمریکایی است
کد خبر: 3980593
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

فاجعه هفتم تیر مصداق حقوق بشر آمریکایی است

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در روز هفتم تیر مصداق آشکار حقوق بشر مورد ادعای آمریکای جنایتکار است.

هفتم تیر مصداقی از حقوق بشر آمریکای جنایتکار استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، امروز، 7 تیر در هشتمین نشست شورای اداری این نهاد با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «من ورّخ مؤمنآ فكأنّما أحياه؛ کسی که تاریخ (زندگی) یک مؤمنی را بیان کند و بنویسد به تحقیق آن مؤمن را زنده کرده است».

وی ادامه داد: ایامی که ما در آن قرار داریم دستخوش حوادث مختلفی بوده که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است. اولین حادثه مربوط به ششم تیرماه 1360 است که در این روز عناصر منافقان مورد حمایت آمریكا، ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران را در دستور کار قرار دادند، گرچه ایشان تا آستانه شهادت رفتند ولی تقدیر الهی بر این بود که ایشان به عنوان یک ذخیره الهی زنده بمانند تا رهبری این امت و این کشور را برعهده داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: یک روز پس از سوءقصد مقام معظم رهبری یعنی در هفتم تیرماه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش در انفجار تلخ حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند. این انسان‌های وارسته از بهترین این امت و حقیقتاً شیفتگان خدمت بودند و با اینکه دشمن تبلیغات منفی زیادی بر علیه شهید بهشتی و یارانشان داشت ولی افرادی بودند که پاکیزه زیستند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در واقع شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش مصداق آشکار حقوق بشر مورد ادعای آمریکای جنایتکار است. در بین این شهدای عزیز، شهیدان سیدرضا و سیدمحمد پاکنژاد از استان یزد نیز حضور داشتند که یاد و نامشان را گرامی می‌داریم.

کارگرشورکی با اشاره به حوادث دیگر روزهای تیرماه بیان کرد: یازده تیر 1361 نیز یکی از روزهای تلخ برای استان یزد و کشور اسلامی است چرا که در این روز شهید محراب آیت‌الله صدوقی (ره) به همراه چندتن از نمازگزاران در مسجد ملااسماعیل یزد و در روز جمعه به فیض شهادت نائل آمد. کسی که یار دیرین امام‌خمینی(ره)، یاور این انقلاب و حامی مظلومان و ستمدیدگان بود.ما باید یاد او را همیشه زنده نگه داشته و البته مردم یزد هیچ وقت خدمات شایان این مرد الهی را فراموش نخواهند کرد.

وی به حادثه 12 تیر 1367 اشاره کرد و افزود: آمریکای جنایتکار در این روز برای حمایت صدام و حزب بعث عراق مستقیماً وارد جنگ با ایران و عراق شد و با عمل ننگین خود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را که 290 نفر از زنان و کودکان و مردان این سرزمین در آن حضور داشتند، بر روی آب‌های خلیج همیشه فارس با موشک مورد هدف قرار داد و سبب شهادت آنها، به ویژه 66 کودک شد و در یک عمل بی‌شرمانه به فرمانده ناو جنگی خود نیز مدال افتخار داد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به نامگذاری این ایام به نام بازخوانی حقوق بشر آمریکایی گفت: حوادث این روزها، به ما حقوق بشر آمریکایی و غربی را به وضوح نشان می‌دهد، کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند ولی اینگونه انسان‌های بیگناه را مورد حمله وحشیانه خود قرار می‌دهند. در این ایام وظیفه همه ما طلاب و روحانیون و همه فرهیختگان این مرز و بوم است که حقوق بشر آمریکایی را برای جوانان و نوجوانان معرفی کنیم تا آیندگان بدانند آمریکا و دیگر هم‌پیمانان آنها، گرچه دم از حقوق بشر می‌زنند ولی در واقع بویی از حقوق بشر نبرده‌اند و تمامی کارهای آنها بر ضد بشریت است و این باید برای مردم تبیین و روشن شود لذا این وظیفه همه ما به عنوان مبلغ دین است.

وی در پایان افزود: ما در این ایام به فرمایش پیامبر اسلام(ص) که فرمود: «عند ذکر الصالحین تنزل الرحمه؛ جایی که از صالحان و انسان‌های درستکار یاد شود رحمت خداوند نازل خواهد شد،» باید سعی کنیم یاد این شهدای عزیز را زنده نگه داریم تا ان‌شاءالله مورد رحمت حضرت حق تعالی قرار گیریم. 

انتهای پیام
captcha