«درخت گردو» «روز صفر» از سالن‌های سینما می‌روید
کد خبر: 3981059
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
فرجی به ایکنا خبر داد؛

«درخت گردو» «روز صفر» از سالن‌های سینما می‌روید

با موافقت تهیه‌کنندگان «درخت گردو»، «روز صفر» و «دینامیت» رونق را به سینماها بازمی‌گردانند.

غلامرضا فرجی؛ دبیر شواری نمایش در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه بنا به تصمیم این شورا سه فیلم «درخت گردو»، «روز صفر» و «دینامیت» کاندیدای اصلی اکران تابستان هستند، تصریح کرد: پیشنهاد شورای نمایش سازمان سینمایی  سه فیلم نام برده برای اکران در تابستان در نظر گرفته شده است، البته تصمیم نهایی را طی روزهای آینده تهیه‌کنندگان این آثار خواهند گرفت تا در صورت موافقت از دو یا سه روز آینده شاهد نمایش این آثار باشیم.

وی افزود: انتخاب این آثار با هدف رونق بخشیدن به اکران در ایامی که کرونا سینماها را خالی کرده است.

در فیلم سینمایی «درخت گردو» که کارگردانی آن را محمدحسین مهدویان بر عهده دارد؛ پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم روایتگر داستانی واقعی در دل فاجعه‌ بمباران شیمیایی سردشت است. محمدحسین مهدویان سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب و مینو شریفی بازیگر نقش مریم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

«روز صفر» عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان است. این فیلم به سبک معمایی- هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ به عنوان محصولی از سینمای ایران تولید شد است. امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند.

فیلم سینمایی «دینامیت» را سیدمسعود اطیابی کارگردانی و سیدابراهیم عامریان تهیه‌ کرده است. احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، مجید شهریاری و امید روحانی در این فیلم کمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha