ميزان رعايت دستورالعمل‌ها در استان با شرايط مطلوب فاصله دارد
کد خبر: 3981274
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
استاندار قم؛

ميزان رعايت دستورالعمل‌ها در استان با شرايط مطلوب فاصله دارد

استاندار قم با اشاره به بازگشت استان قم به وضعيت نارنجی كرونايی گفت: ميزان رعايت دستورالعمل‌ها در استان با شرايط مطلوب فاصله دارد لذا كميته نظارت بايد در نظارت‌های خود تشديد كند و دستورالعمل‌ها و الزامات بهداشتی متناسب با اين وضعيت به ويژه در تجمعات و برگزاری آيين‌ها و مراسم‌ در استان اعمال شود.

ميزان رعايت دستورالعمل‌ها در استان با شرايط مطلوب فاصله داردبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم امروز ۹ تیرماه، در جلسه ستاد پيشگيری، هماهنگی و فرماندهی عمليات پاسخ به بحران استان كه در سالن كرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرين وضعيت اقدامات و تدابير اتخاذ شده در زمينه مبارزه با كرونا اظهار كرد: برابر آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور، استان قم تنها پس از گذشت ۲ هفته از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی بازگشت.

وي با بيان اين كه استان قم در يک ماه اخير از شرايط نسبتاً پايدار و ثابتی از حيث تعداد مبتلايان و بستری‌ها برخوردار بود، تصريح كرد: با روند افزايشی بيماری در چند روز اخير و افزايش تعداد بستری‌ها، مجدداً وضعيت استان به نارنجی تغيير پيدا كرد.

استاندار قم با اشاره به نگرانی‌ها از احتمال شدت يافتن شيوع ويروس و خطر مواجهه با موج پنجم بيماری گفت: در شرايط كنونی بايد از تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌های استان برای آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و پرهیز از ساده انگاری استفاده شود.

سرمست با تأكيد بر اين كه ميزان رعايت دستورالعمل‌ها در استان با شرايط مطلوب فاصله دارد، یادآور شد: كميته نظارت بايد در نظارت‌های خود تشديد كند و دستورالعمل‌ها و الزامات بهداشتی متناسب با اين وضعيت به ويژه در تجمعات و برگزاری آيين‌ها و مراسم‌ها در استان اعمال شود.

وی همچنين با اشاره به آغاز مرحله دوم واكسيناسيون عمومي در كشور گفت: انجام واکسیناسیون در استان نيز بر اساس روند کاری ابلاغی از مركز در حال پیگیری است و انتظار داريم مردم بر اساس اطلاع‌رسانی‌ها و نوبت‌های اعلامی دانشگاه علوم پزشكی همکاری کنند.

استاندار قم در پايان به برگزاری آزمون سراسری نيز اشاره و تصريح كرد: نظارت و مراقبت‌های بهداشتی لازم بر محل برگزاری اين آزمون و پيشگيری از ايجاد هر گونه تجمع در حوزه‌‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha