اختصاص هزینه مراسم ترحیم برای آزادی زندانی‌ها
کد خبر: 3981372
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

اختصاص هزینه مراسم ترحیم برای آزادی زندانی‌ها

بانوی یزدی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال هزینه مراسم ترحیم همسر خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: مردم دارالعباده از دیرباز تاکنون در کمک به همنوع و یاری رساندن به نیازمندان شهره خاص و عام هستند و سعی کردند با ترویج فرهنگ قنوت و قناعت قدردان نعمات الهی باشند و با حمایت از نیازمندان دیگران را نیز در نعمات و برکت الهی سهیم کنند.

در همین راستا چندی است با اختصاص هزینه های مختلف برگزاری مراسم های گوناگون از جمله ختم و روضه‌خوانی، جشن عروسی و حتی خرید ازدواج، به آزادسازی زندانیان مالی غیرعمد پرداخته و برگ زرین دیگری بر افتخارات مردمان خطه کویر افزوده اند.

کمک به نیازمندان محبوس یکی از بارزترین ویژگی های مردم ایران است که نماد آن ایثارگری شهدای مدافع حرم و در رأس آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که این روحیه ایثارگری نشئت گرفته از تفکر ولایتمداری و روحیه جهادی ایرانیان است.

بر همین اساس یک بانوی یزدی که علی رغم اصرار خبرنگار نخواست نام و تصویرش رسانه‌ای شود با اختصاص هزینه مراسم ختم همسرش به ستاد دیه، زمینه آزادی یک زندانی جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرده است.

وی هدف از این اقدام خداپسندانه را خشنودی خداوند متعال و شادی روح همسر خود بیان کرد و اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کمک به نیازمندان و ترویج این فرهنگ در بین آحاد جامعه برشمرد.

این بانوی یزدی اضافه کرد: هر چند و هر قدر شرایط اقتصادی سخت شده باشد می‌توانیم با احساس مسئولیت در قبال یکدیگر زندگی راحت‌تر و بهتری در کنار هم داشته باشیم مشروط بر اینکه فرهنگ ایثار را در جامعه زنده نگه داریم و با از خودگذشتگی زمینه این اقدام زیبا را فراهم کنیم.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم توصیه کرده هرکس برای رضای خدا نیازمندی را یاری کند چندین برابر به او پاداش و حسنه خواهد داد و از مال او کم نخواهد شد بلکه افزوده نیز می شود و ما نیز با تمام وجود، این مهم را باور و درک کرده ایم.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد هم گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان یزد مشمول کمک ستاد دیه هستند که برای رهایی از بند به حمایت و کمک خیرین نیاز دارند.

سیدمسعود عظیمی مشارکت و کمک خیرین برای آزادی زندانیان را ستودنی دانست و افزود: خوشبختانه تاکنون با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و سازمان های مردم نهاد و هیات های مذهبی اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و علاقه‌مندان می توانند برای آزادی زندانیان کمک‌های نقدی خود به هر میزان که باشد را به شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ ستاد دیه و حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی واریز کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان زیادی در این زمینه همراه با ستاد دیه در آزادی زندانیان سهیم شدند اضافه کرد: هنر یعنی استفاده از تمام ویژگی های ذاتی که خداوند به یک انسان هدیه داده است و هنرمند کسی است که از این نعمت های الهی در راستای کمک به مردم و هم نوع استفاده کند.

عظیمی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا ورود زندانیان جرایم غیرعمد به زندان کاهش یابد عنوان کرد: ستاد دیه استان یزد با ارتباط با نهادهای مردمی و انقلابی، هیئت‌های مذهبی، دیدارهای چهره به چهره با زندانیان و حضور در مراسم ملی و مذهبی توانسته به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام
captcha