شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی به ۱.۶ رسید
کد خبر: 3981760
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی به ۱.۶ رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص تخت‌های بیمارستانی در استان در حال حاضر به ازای هر هزار نفر برابر با ۱.۶ بوده که نسبت به چند سال گذشته ۰.۷ افزایش یافته است.

ارسالی| شاخص تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی به ازای هر هزار نفر ۱.۶ استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی، ۱۲ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شاخص تخت‌های بیمارستانی در استان در حال حاضر به ازای هر هزار نفر برابر با ۱.۶ بوده که نسبت به چند سال گذشته ۰.۷ افزایش یافته است.

وی افزود: دلیل افزایش این شاخص، ساخت بیمارستان‌های جدید در سطح استان که در نتیجه آن دو هزار تخت بیمارستانی در هشت سال گذشته به تعداد تخت‌های استان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر نیز چندین بیمارستان آماده افتتاح وجود دارد که با افتتاح آنها ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر به تعداد تخت‌های استان افزوده خواهد شد. همچنین در حال حاضر چندین بیمارستان در شهرستان‌های مهاباد، نقده، پیرانشهر، اشنویه و شاهین‌دژ در حال ساخت است که به بهره‌برداری از آنها شاخص تخت‌های بیمارستانی استان بهبود می‌یابد.

آقازاده گفت: اقدامات انجام شده در حوزه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در چند سال گذشته قابل توجه بوده و امید است این روند همچنان ادامه یابد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha