راهیابی ۷۴ دانش‌آموز زنجانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 3981790
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

راهیابی ۷۴ دانش‌آموز زنجانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از راهیابی ۷۴ دانش‌آموز زنجانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و گفت: این مسابقات به شکل غیرحضوری برگزار و فایل‌های دانش‌آموزان به دبیرخانه ارسال می‌شود.

راهیابی 74 دانش‌آموز زنجانی به مرحله کشوری مسابقات قرآنمسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با حضور 53 هزار دانش‌آموز زنجانی در مرحله آموزشگاهی آغاز شد. در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا این مسابقات به روش غیرحضوری برگزار می‌شود و با توجه به اینکه در سال قبل آثار ارسالی دانش‌آموزان کیفیت مناسبی نداشت، امسال آموزش و پرورش با اعزام اکیپ‌های تصویربرداری اقدام به ضبط آثار دانش‌آموزان کرد.

محمدجوادرضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی 74 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و‌ 10 نفر از فرهنگیان شامل 5 آقا و 5 خانم نیز معرفی شدند. مرحله کشوری نیز در دو بخش مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد. در بخش مقدماتی آثار ضبط شده دانش‌آموزان را ارسال می‌کنیم و بخش نهایی از طریق ارتباط تصویری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال آموزش غیرحضوری و فضای مجازی سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است، ابراز کرد: با این حال افرادی که در مسابقات شرکت می‌کنند از بچه‌های فعال قرآنی هستند و سعی دارند که بهترین فایل را برای مرحله کشوری ارسال کنند و امیدواریم سال تحصیلی آینده حضوری برگزار و نواقص برطرف شود.

این مسئول به برگزاری کلاس‌های آمادگی برای مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: امسال برای هر رشته گروهی ایجاد و اساتید و دانش‌آموزان برگزیده را در آن‌ها عضو کردیم و در آن دانش‌آموزان فایل‌های خود را برای اساتید ارسال می‌کردند و ایرادات آن‌ها بیان می‌شد و در نهایت فایل نهایی آثار در مناطق توسط همکاران این اداره ضبط شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: به دلیل زیاد بودن و تنوع رشته‌ها تا کنون بخشی از فایل‌ها ضبط شده و پیش‌بینی می‌شود تا هفته نخست مردادماه ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha