مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی معارفه شد
کد خبر: 3981984
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی معارفه شد

طی مراسمی از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین داداش‌زاده قدردانی و حجت‌الاسلام والمسلمین امامی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی معارفه شد.

ارسالی امروز| معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ محمد داداش‌زاده، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، ۱۳ تیر ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل این سازمان، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی با دید و رویداد جدیدی که دارد، تبلیغ دین و اسلام از فرد شروع و به جمع و حاکمیت و دولت و تمدن اسلامی می‌انجامد. مقام معظم رهبری در رابطه با حاکمیت فرمودند که ما باید اسلام ناب را تبلیع کنیم و روحانیت مبلغان اصلی آن هستند و اسلام ناب نتیجه‌اش توحید است.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده بیان کرد: مردم اگر با عبودیت و توحید آشنا شوند مردان الهی در جامعه تربست پیدا می‌کنند و جامعه اسلامی محقق می‌شود و دین در عالم حاکمیت پیدا کرده و اسلام تکمیل کننده تمام دین‌ها شده و بر تمام جهان حاکمیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ۵ ساله مدیریتی خود، ادامه داد: در این مدت فعالیت‌های فراوانی از جمله، افزایش روحانی مستقر از ۳۲ تا ۱۹۸ روحانی، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند محله همدل که موجب ایجاد وحدت بین شیعه و سنی شد و جریان معروفات را در بین آن‌ها گسترش داد، برگزاری عملیات مختلف رمضان و محرم، ایجاد استدیوی تولید محتوا، ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه شعرهای استان که ۵ شهر با تعداد ۳۷ پایگاه فعال شده، بود. چاپ و تهیه بیش از ۱۰ هزاز جلد توسط خیرین، تشکیل اولین مجمع خیرین تشکیل در کشور، برپایی۲۰ کارگاه وحدت شاهرگ اسلام، آموزش و تقویت حافظ قرآن و افزایش خانه‌های عالم از ۳۵ به ۱۴۵ خانه، از جمله فعالیت‌ها بود. 

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تبلیع در دنیای کنونی یک جریان ژرف و پیچیده است، اروپا زمانی که توان تولید ابزار پیدا کرد، مدرنیته موجب شد سرمایه‌داران قدرتمندتر شوند و نظام سرمایه‌داری به همه چیز حتی دینبه دید پول نگاه می‌کند.

وی افزود: نظام سرمایه‌داری برای جلب مشتری نیاز به رسانه و تبلیغ دارد و تبلیغات وسیله‌ای برای تسلط این نظام بر جهان است. معنویت، دین و مذهب نجات دهنده بشر خواهد بود و اگر معنویت بتواند جایگاه درست و راستین خود را بیابد با تبلیغات اسلامی باید در زمینه مقابله با این نظام گام برداشت. اکنون شاهد جنگ‌های چند بعدی هستیم و دشمنان برای از بین بردن اسلام و تشیع از صلاح‌های مختلفی از جمله فیلم و هجمه‌های فرهنگی استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: در حال حاضر که اسلام، تشیع و انقلاب در دنیای کفرزده گسترش یافته دشمنان برای از بین بردن آن تمام تلاش خود را می‌کنند و ما باید با صلاحی که اقتضای این جنگ است باید وارد این جبهه شویم. در زمینه نظامی پیشرفت داریم ولی در عرصه تبلیغ و رسانه‌ای عقب هستیم و باید فرهیختگان، رسانه و علما به‌عنوان مبلغ دین در جامعه بوده و متوجه دسیسه دشمنان باشند. 

همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، در این مراسم اظهار کرد: خدا سه دستور را برعهده پیامبر برای هدایت مردم گذاشت که اگر انجام شود موفقیت حاصل می‌شود.

وی افزود: خداوند می‌فرماید سه دستور برای مدیر اسلامی وجود دارد که یکی تهجد و ارتباط وثیق با خدای متعال بوده و مسئول باید با خدا ارتباط بیشتری داشته باشد و شبانه با خدا استمداد و صحبت کند. روحانیت، علما و طلبه‌ها در جامعه کارهای مختلفی دارند و اگر کدورتی ایجاد شود باید برای ایجاد خلوص شبانه تهجد کرده و طهارت حاصل شود.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: مسئول ارگان یا نهادی بودن کاری بسیار سخت است و در عهده‌داری این مسئولیت ارتباط عمیق با خدا و صادقانه کار را تحویل گرفتن و تحویل دادن بسیار اهمیت دارد و مدیریت باید الهی بوده و عنایت و تفضل باید از سوی خدا باشد. مسئله تبلیغ دین و نشر معارف که خدا تفضل کرده و طلبه‌ها و روحانیت ملبس به این لباس بوده و به این کار مشغولیم باید قدردان باشیم.

وی ادامه داد: تبلیغ دین بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی بوده که کار بزرگی است و عنایت خدای بزرگ بوده و شبانه‌روز باید تلاش کرد تا بتوان از پس وظیفه برآمد و از ثوابش بهره برد. مدیر بودن مسئله‌ساز و خطیر است و اگر در این مورد کوتاهی شود نمی‌توان در روز قیامت پاسخگو بودو گناهان صفحای جامعه بر عهده علمای جامعه است. وقتی می‌شنوید مسلمانان ما گناه می‌کنند باید آن‌ها را نهی کرد و وظیفه خود را در برابر مشکلات مسلمانان انجام دهیم و ستان ما جایگاه ویژه‌ای دارد که به تدبیر و توجه مسئولین نیاز دارد.

یادآور می‌شود که در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تقدیر و حجت‌الاسلام‌ منصور امامی، به‌عنوان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان معرفی شد. 

انتهای پیام
captcha