اختصاص 30 میلیارد ریال به مساجد و اماکن مذهبی یزد
کد خبر: 3982027
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

اختصاص 30 میلیارد ریال به مساجد و اماکن مذهبی یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار دولتی اوقاف استان به مساجد و اماکن مذهبی یزد اختصاص یافت.

30 میلیارد ریال به مساجد و اماکن مذهبی یزد اختصاص یافتحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: کمک به مساجد یکی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد بوده که با برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد نیازمند توجه بیش‌تر مسئولان بخش برنامه‌ریزی و اعتبار هستند، افزود: اعتباراتی که به مساجد تخصیص داده می‌شود تنها بخش کوچکی از کمک‌های دولتی برای مساجد به عنوان پایگاه‌های اعتقادی و دینی بوده که باید کمک‌های مردمی و خیران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

زارع‌زاده با تأکید بر این‌که مسئله تبلیغات دینی در همه زمینه‌ها نباید دوره‌ای باشد، بیان کرد: کمک به اماکن مذهبی و مساجد باید در تمام زمان‌ها استمرار داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، خیران در اجرای طرح مودت که در زمینه کمک به مساجد و بقاع جهت پیشرفت امور عمرانی و فرهنگی است، مشارکت کنند گفت: استفاده از توان کمک‌های خیران در زمینه کمک به مساجد و بقاع متبرکه از مسائل مهمی بوده که باید با فرهنگسازی مناسب خیران را بیش از گذشته در این زمینه سوق دهیم.

وی از تخصیص بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای مساجد و اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: این مقدار اعتبار در بین 30 مسجد و بقعه متبرکه توزیع شده است. البته برای ترمیم و بازسازی اماکن مذهبی از سوی دولت هم اکنون به بیش از 100 میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام
captcha