برنامه‌های هفته ازدواج در یزد مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3982338
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

برنامه‌های هفته ازدواج در یزد مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: به مناسبت هفته ازدواج سعی شده برنامه‌هایی در خور و متناسب با شرایط کرونایی تدوین و اجرایی شود لذا اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

برنامه‌های هفته ازدواج در یزد مجازی برگزار می‌شوداعظم‌السادات امامی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار جهت هموار کردن موانع راه ازدواج جوانان و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه است.

وی افزود: خانواده‌ها ویژگی‌های این ازدواج آسمانی همچون همتا بودن زوجین، قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت و حجب و حیا را به عنوان الگو مد نظر قرار دهند.

معاون توسعه فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد در تشریح برنامه‌های هفته ازدواج بیان کرد: تلاش شده تا برنامه‌هایی در خور و متناسب با شرایط کرونایی تدوین و اجرایی شود که بر این اساس بیشتر برنامه‌های پیش‌بینی شده به صورت مجازی برگزار می‌شود.

امامی اظهار کرد: پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران شامل عرضه جهیزیه شیک و ارزان، جمع‌آوری جهیزیه توسط خیران، معرفی کار به جوانان در آستانه ازدواج، اعلان فراخوان اعطای مسکن به زوجین به مدت دو سال به صورت رایگان یا کم‌بها توسط خیران، نه به تماشای جهیزیه، برگزاری جشنواره فروش ویژه مزدوجین و جوانان در آستانه ازدواج، برگزاری کمپین مشاوره رایگان در سراسر استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج و خانواده به صورت گسترده، برگزاری هشت نشست تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه ازدواج و خانواده، سمن‌ها و مؤسسات فعال، فعالان عرصه خانواده، هنرمندان و اصحاب رسانه، مسئولان، چهره‌های فرهنگی اثرگذار و ... از مهمترین برنامه‌های هفته ازدواج در استان خواهد بود.

این مقام مسئول افتتاح صفحه تخصصی ازدواج در فضای مجازی، نورافشانی در شب اول ذی الحجه، تجلیل از خیران، زوج‌های موفق، مراکز مشاوره برتر، سمن‌های فعال در عرصه خانواده و قضات برتر، تهیه و انتشار محصولات فرهنگی رسانه‌ای اعم از موشن‌گرافی، کلیپ و... برنامه دوربین مخفی با موضوع ازدواج، تهیه سرود ویژه هفته ازدواج و اجرا به صورت خیابانی، اعطای کارت هدیه به زوجین با خدمات ویژه، برگزاری تریبون آزاد و مناظره، برگزاری مسابقات کتابخوانی و مبارزه با سنت‌های غلط ازدواج را از دیگر برنامه‌های تدوین شده به مناسبت هفته ازدواج برشمرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: در برنامه‌ها سعی شده با هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها و نهادها از موازی کاری جلوگیری شود و برنامه‌هایی مناسب و کاربردی اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha