شیراز قرمز شد / اعمال محدودیت‌ها از فردا
کد خبر: 3982397
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

شیراز قرمز شد / اعمال محدودیت‌ها از فردا

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه وضعیت شیراز قرمز شد، از اعمال محدودیت‌های کرونایی از فردا در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا ظهر امروز، 15 تیرماه در جمع خبرنگاران بیان اینکه وضعیت شیراز قرمز شد، از اعمال محدودیت‌های کرونایی از فردا در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: از روزهای گذشته هم هشدار داده بودیم که به زودی وضعیت شیراز قرمز خواهد شد و این پیش‌بینی وجود داشت.

وی با تصریح اینکه محدودیت‌ها به مدت 10 روز اعمال خواهد شد، افزود: در شهرهای وضعیت قرمز تنها مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت داشته باشند و همچنین محدودیت‌های هوشمند تردد خودرویی هم اعمال خواهد شد گرچه پیش از این هم این محدودیت‌ها اعمال می‌شد.

قاسم‌پور با بیان اینکه آموزش‌های فصل تابستان را هم به صورت مجازی اعلام کردیم، گفت: تمام کلاس‌های تابستانی را تعطیل اعلام کردیم و تمام آموزشگاه‌های زبان و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای هم باید آموزش‌های خود را به صورت مجازی ارائه دهند.

وی از تعطیلی تجمعات و برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی ایام ذی‌الحجه در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: تمام این برنامه‌ها در فضای باز چه در فضای بسته تعطیل خواهند بود.

معاون استاندار فارس در خصوص وضعیت کاری ادارات نیز گفت: دورکاری ادارات هم متناسب با رنگ‌بندی هر شهر اعمال می‌شود که در شیراز به دلیل وضعیت قرمز دو سوم نیروها باید دورکار باشند و هر دستگاه تنها با 30 درصد ظرفیت به صورت حضوری فعالیت کند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های نظارت و بازرسی هم به صورت جدی‌تر از فردا اعزام شده و با متخلفان و کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهند کرد، گفت: برخورد با مشاغل و اصناف هم شامل پلمپ دو هفته‌ای و جریمه‌ و سایر اقدامات است.

قاسم‌پور در عین حال این نکته را یادآور شد که اصناف واقعاً همکاری خوبی طی 17 ماه گذشته با ستاد کرونا داشته و در این زمینه علی‌رغم تمام مشکلاتی که با آن مواجه هستند، سنگ تمام گذاشته و دارای مسئولیت‌پذیری بالایی بوده‌اند اما انتظار می‌رود در موج پنجم کرونا هم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا همچنین از راه اندازی دو بیمارستان پشتیبان در شیراز خبر داد و گفت: تمام ظرفیت‌ها را برای مهار موج پنجم کرونا در استان پای کار آورده‌ایم البته اگر مجبور شویم ممکن است فعالیت مترو و اتوبوس را در شیراز و شهرستان‌ها محدود کرده یا تعطیل کنیم.

انتهای پیام
captcha