آب دغدغه جدی یزدی‌ها / امنیت خط انتقال آب تضمین شود
کد خبر: 3983422
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

آب دغدغه جدی یزدی‌ها / امنیت خط انتقال آب تضمین شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، مسئله آب را دغدغه جدی ومهم استان دانست و گفت: با توجه به اتفاقاتی که در زمینه خط انتقال آب به این استان رخ می‌دهد، امنیت این خط باید تضمین شود.

آب دغدغه جدی یزدی‌ها / امنیت خط انتقال آب تضمین شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، امروز، 20 تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله آب همواره برای استان مهم بوده و هست و تا زمانی که یزد در موضوع آب به پایداری نرسد نمی‌توان از آینده روشن آن صحبتی کرد به همین جهت تأمین آب به عنوان اولویت تمام استان قرار دارد.

وی با اشاره به تخریب لوله خط انتقال آب به استان گفت:  اقداماتی در شورای امنیت انجام شده و به استان اصفهان اعلام شده که امنیت خط باید در اولویت باشد، اما اراده‌ای ندارند که این امنیت را تأمین کنند و از سوی دیگر دستگاه‌های امنیتی اشراف کاملی دارند که جای سوال است چرا ممانعت برای تخریب صورت نمی‌گیرد.

جوکار ادامه داد: البته این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که هویت عاملان تخریب کاملاً مشخص است و اکنون نیز بدون هیچ مشکلی در حال سپری کردن زندگی خود هستند در حالی که در زندگی بخش عمده‌ای از مردم یزد اختلال ایجاد و خساراتی به بیت المال وارد کردند که هزینه آن هر بار از جیب یزدی‌ها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: میلیاردها تومان برای انتقال آب به استان یزد هزینه شده تا آب شرب مورد نیاز مردم استان تأمین شود و در حالی که هنوز در تأمین آب شرب به واسطه عدم اختصاص میزان مصوب شده، با مشکل مواجه هستیم، چرا باید آب شرب را صرف آبیاری گلخانه‌ها کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی در استان گفت: در مجلس پیگیر این موضوع هستیم و جلسات مختلفی نیز برگزار شده و حضور اتباع خارجی یک بخش تجزیه‌ناپذیر شده است و بخش مهمی از کارهای سخت در استان نیز توسط آنها انجام می‌شود ولی در این راستا رفتار ما متفاوت است لذا برنامه‌ریزی دقیق و اساسی در این زمینه نیازمند است و می‌توان با واگذاری امورات اتباع خارجی به بخش خصوصی در راستای ساماندهی آنها گام برداریم.

جوکار با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، طرح‌های خوبی در مجلس تصویب شده است بیان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ ما برگرفته از مسائل دینی و معنوی است و با شیوع کرونا و تعطیل شدن مراسم‌ها و برنامه‌ها ضربه جدی به بخش فرهنگ وارد شد که امیدواریم با پایان کرونا بتوان نسبت به جبران کمبودها اقدام کرد.

انتهای پیام
captcha