حجاب و عفاف عاملی برای استحکام خانواده و ایجاد امنیت است
کد خبر: 3983492
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

حجاب و عفاف عاملی برای استحکام خانواده و ایجاد امنیت است

مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد گفت: رعایت حجاب و عفاف، عاملی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است و این مهم در صورتی محقق می‌شود که به درستی در بین آحاد جامعه تبیین شود.

حجاب و عفاف عاملی برای استحکام خانواده و ایجاد امنیت استبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی استانداری، اعظم کاظمی، مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد، سرسبزترین روز عالم را روز اول ذی‌الحجه؛ سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) دانست و اظهار کرد: نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز ازدواج فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ساده زیستی، تسهیل در امر ازدواج و قناعت ورزی در جامعه است.

کاظمی از 21 تیرماه؛ روز ملی «عفاف و حجاب» به عنوان نماد فرهنگ اسلامی یاد کرد و افزود: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مؤمنان در مسجد گوهرشاد مشهد است و ضرورت دارد در این روز برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ویژه‌ای برای گرامیداشت حوادث تاریخی و ارزش‌های فرهنگی عفاف و حجاب، تدوین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه برازندگی شاخصه‌ای است که از عفاف متبادر می‌شود بیان کرد: برازندگی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان می‌توانند عفیف باشند با این وجود حجاب حائلی است که این برازندگی را زیباتر و مستحکم‌تر می‌سازد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: رعایت حجاب و عفاف در جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است و این مهم در صورتی محقق می‌شود که به درستی در بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته حجاب و عفاف، حوزه بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی و فرهنگی و هنری، دوره‌های آموزشی و‌‌... را پیش‌بینی کرده‌اند که این برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان و کشور بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha