بازتاب روز ازدواج در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3983660
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

بازتاب روز ازدواج در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 21 تیرماه و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، بخش زیادی از خبرهای منتشر شده خود را به اخباری پیرامون این موضوع اختصاص داده‌اند.

بازتاب روز ازدواج در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، روز 21 تیرماه اخبار پیرامون روز ازدواج بیش از هر خبر دیگری در صفحات معارفی رسانه‌ها بازنشر یافته است. در کنار این برخی دیگر از رسانه‌ها به برگزاری همایش ملّی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم» در این هفته پرداخته‌اند. در ادامه صفحات معارفی برخی رسانه‌ها را مرور می‌کنیم.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه از نشست خبری پلتفرم «آدم و حوا» که صبح امروز در بنیاد رودکی برگزار شد، گزارشی منتشر کرده و آن را با تیتر «پلتفرم آدم و حوا برای همسان‌گزینی جوانان مجرد جویای همسر رونمایی شد» بر روی خروجی قرار داده است. حسین اصغری، مدیر مجموعه آدم و حوا، در این نشست خبری طی سخنانی به نحوه کار و معرفی سامانه توانمندسازی ازدواج پرداخت و گفت: «این سامانه که در راستای تسهیل‌گری و واسطه‌گری ازدواج فعالیت می‌کند،‌ تنها ازدواج دائم برای افراد را مورد نظر دارد و به اموری مانند ازدواج موقت نمی‌پردازد».

«حرف نداریم، درد داریم!/ بزرگداشت علامه مصباح یزدی همراه با محکومیت هتاکی‌های اخیر برگزار می‌شود»، «هم‌کفوی در ازدواج به چه معنا است؟»، «هویت زن در اسلام و غرب۴/ هیچ دلیل دینی طفیلی بودن روح زن نسبت به مرد را تأیید نمی‌کند» و «مسئله حجاب نیازمند مهندسی فرهنگی است/ برخورد قانونی صرف نتیجه عکس دارد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز 21 تیرماه است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی در یکی از خبرهای امروز خود از انتشار کتاب «به سوی اخلاق توحیدی» به همت گروه فلسفۀ اخلاق پژوهشکدۀ فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داده است. نویسنده در این کتاب، اخلاق توحیدی را با زبانی روان برای مخاطبان جوان معرفی کرده است؛ این اثر در ۱۷۵ صفحه و در شمارگان ۴۰۰ نسخه و به قیمت ۳۵۰۰۰۰ ریال تقدیم علاقه‌مندان شده است.

کتاب «به سوی اخلاق توحیدی» کتابی است که برای مخاطبان جوان به زبانی روان اخلاق توحیدی را معرفی، ارزش و اهمیت آن را بازگو و نکات مقدماتی برای حرکت در مسیر اخلاق توحیدی را بیان می‏‌کند.

این خبرگزاری همچنین در مطلب دیگری تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۹ قرآن کریم شامل آیات ۱۵۲ تا ۱۵۷ سوره مبارکه انعام با صدای شهریار پرهیزکار را بارگذاری کرده است.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت در خبری به برگزاری اولین جلسه هیئات مدیره موسسه کشوری مهد قرآن در سال 1400 اشاره کرده است. در این خبر آمده است: «در این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آموزشی حضوری و مجازی شعب و کانون‌های مهد قرآن سراسر کشور در دوران شیوع ویروس کرونا ارائه شد. تولید اپلیکیشن‌های آموزش حفظ جامع قرآن و سامانه آموزش مجازی تربیت مربی قرآن برای پیشبرد اهداف مؤسسه و انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم «ترنم وحی» از جمله مصوبات این جلسه بود».

«نشست هم اندیشی عفاف و حجاب در ستاد امر به معروف برگزار می‌شود»، «سلسله جلسات برخط «آشنایی با معارف نهج البلاغه» برگزار می‌شود»، ««خدا کافیست» در فرهنگسرای قرآن تولید شد» و « روزه گرفتن ۹ روز اول ذی‌الحجة، ثواب روزه تمام عمر را دارد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه قرآن و معارف را با انتشار دو مطلب خبری به روزرسانی کرده است. در یکی از این مطالب به برگزاری «نشست هم اندیشی پیرامون طراحی نوین فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب» پرداخته شده است. «محمدمهدی تندگویان»، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در این نشست طی سخنانی با اشاره به این که گاهی در بیان تفسیر دین و حجاب، توضیحات غلط و سخیفی به جوانان داده شده، گفته است: «حضور جوانان در جلسات سیاست‌گذاری حوزه حجاب و عفاف ضروری است».

این خبرگزاری خبر دیگر صفحه قرآن و معارف را به نشست خبری دبیر کل بنیاد ملی عفاف و حجاب که صبح امروز 21 تیرماه برگزار شده،‌ اختصاص داده است. آیت‌الله «محمدحسن اختری»، دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست خبری با اشاره به اقدامات کشف حجاب و مجبور کردن مردم و چادر از سر کشیدن، تصریح کرد: این اقدام ننگین و در تاریخ حکومت ها و دولت های گذشته و حتی در دولت‌های جهان کم‌نظیر بود که حاکمی به خاطر احساس حقارت، کم‌بینی، خودفروختگی و خودباختگی، چنین اقدامی انجام دهد».

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در صفحه دین و اندیشه از برگزاری همایش ملّی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم» خبر داده است. انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با همکاری انجمن اعجاز قرآن، دانشگاه کاشان، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه قم، دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا عهده‌دار برپایی این همایش هستند.

ایسنا همچنین از جلسه تکریم و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی گزارشی منتشر کرده است. حجت‌الاسلام نوری، معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این جلسه اظهار کرده است: «با توجه به اینکه ائمه جمعه کشور وظیفه بررسی مشکلات کشور را نیز دارند تاکنون بیش از ۶۰۰۰ مسئله مهم کشور که نیاز است دولت برای رفع آن وارد شود، آماده شده و در اختیار رئیس جمهور منتخب پیشنهاد خواهیم داد».

«قالیباف: در انتخاب همسر نیازمند مشاورانی مسلط به سنت‌های خانواده و علم روز هستیم»، «کتاب «سفیر شیعه در غرب» رونمایی شد» و «دختران امام جواد(ع) که در حرم کریمه اهل بیت(ع) مدفون هستند» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از انتشار کتاب «نقد سروش» خبر داده است. این کتاب تقریر 21 جلسه درس از دروس عقاید آیت‌الله «هادی نجفی» در نقد پندارهای «عبدالکریم سروش» درباره وحی و قرآن کریم است که به تازگی از سوی انتشارات چتر دانش منتشر شده است.

ایبنا همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر خبر داده است. این مسابقه به مناسبت عید غدیر ویژه کودکان و با محوریت کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» برگزار می‌شود. زمان برگزاری این مسابقه از بیستم تیرماه تا بیستم مردادماه ۱۴۰۰ است. علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه، برای تهیه این کتاب می‌توانند عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

«میزبانی پیش‌کنگره «محمد، پیامبر رحمت(ص) در آینه ادب و هنر» به عراق رفت»، ««مرکز مطالعات کشورهای وارث تمدن ایرانی» آغاز به کار کرد»، «بررسی کرونا با رویکرد روان‌شناسی سلامت»، «زندگی اجتماعی مردم در گزارش‌های تاریخی روزگار باستان خالی است»، «دوره مجازی علوم انسانی و روان‌شناسی اسلامی برگزار می‌شود»، «امروز جامعه بشری تشنه اخلاق است/مرحوم محققی اخلاق‌محوری را در آلمان به ظهور رساند» و «آیین رونمایی از کتاب «فقه نظام مالیاتی اسلام» برگزار شد» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در خبرگزاری کتاب است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با موضوع روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا خاتم»، کارشناس مذهبی انجام داده است. این کارشناس مذهبی در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه دونوع مهریه در این ازدواج مطرح بوده است، گفته است: «مهریه زمینی نشان از قناعت و ساده زیستی بود و مهریه‌ای آسمانی که نشان از جلالت و شکوه بیکران و عظمت شأن حضرتش بود. مهریه زمینی مبلغ ۵۰۰ درهم که از فروش زره امیرالمومنین علیه السلام فراهم شده بود که در آن زمان مبلغ ناچیزی به حساب می‌آمد. مهریه آسمانی فاطمه‌ اطهر هم در آسمان یک پنجم دنیا، یک سوّم بهشت و چهار نهر که عبارتند از: نهر فرات، نیل در مصر، نهروان و نهر بلخ بود. پس کسی که با بغض فاطمه و فرزندانش، تا قیامت روی زمین راه برود کار حرامی کرده است».

«تکثیر نسل پاک، هدف مقدس و متعالیِ ازدواج»، «همه درس‌هایی که می‌توان از زندگی امام جواد (ع) گرفت»، «ثمره والای صدقه در راه خداوند چیست؟» بخش دیگری از خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.

انتهای پیام
captcha