لزوم قرارگیری قرآن در اصل جوامع اسلامی/ متولیان امور فرهنگی همت کنند
کد خبر: 3983729
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

لزوم قرارگیری قرآن در اصل جوامع اسلامی/ متولیان امور فرهنگی همت کنند

مدرس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهر دهدشت گفت: قرآن در جوامع اسلامی باید اصل باشد نه فرع اما به‌دلیل برخی کم‌کاری‌ها این کتاب آسمانی در مراکز علمی و علوم انسانی و سایر مراکز فرع دیده شده است.

مهجوریت قرآن از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها شروع شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی میرهاشمی، مدرس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهر دهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور ما قرآن یک کتاب با دو واحد درسی دیده شده است.

وی ادامه داد: انبیا الهی همگی برای نشر و گسترش قرآن آموزی در جوامع آمدند، پس قرآن در جوامع اسلامی باید اصل باشد نه فرع که متاسفانه به‌دلیل برخی کم کاری‌ها این کتاب آسمانی در مراکز علمی و علوم انسانی و سایر مراکز فرع دیده شده است.

این مدرس حوزه علمیه بیان کرد: کم‌کاری برخی متولیان امور فرهنگی سبب شده شناخت مردم از قرآن پایین باشد و متاسفانه اغلب مردم شناخت کافی از محتوای قرآن و آموزه‌های بی نظیر آن ندارند.

حجت‌الاسلام میر هاشمی تصریح کرد: در حال کنونی حاملان و عاملان به قرآن و کسانی که به مبانی قرآنی به انداره کافی مسلط باشند، خیلی کم است.

وی ابراز کرد: بودجه‌های فرهنگی و قرآنی درست و به جای خود هزینه نمی‌شوند و شاید بیش از آنکه مشکل بودجه داشته باشیم، مشکل هدررفت بودجه‌ها و سرمایه‌ها را داریم.

مدرس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) شهر دهدشت یادآور شد: اکثر کسانی که در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند ناقلان قرآنند، در حالی که قرآن یک کتاب صرفا آموزشی نیست و می‌توان به جرئت گفت، قرآن کتاب زندگی است و برای اینکه قرآن از مهجوریت خارج شود و دل‌های آماده در جامعه آن را بپذیرند باید مبلغانی باشند که در میان مردم قرآنی زندگی کنند تا بتوانند طعم شیرین آن را به دیگران بچشانند.

انتهای پیام
captcha