زوج‌های مناطق محروم اردبیل جهیزیه رایگان دریافت کردند
کد خبر: 3983900
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

زوج‌های مناطق محروم اردبیل جهیزیه رایگان دریافت کردند

معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل، گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به تعدادی از جوانان در مناطق محروم استان جهیزیه رایگان اهدا شد.

زوج‌های مناطق محروم اردبیل جهیزیه رایگان دریافت کردندبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل، ۲۲ تیرماه، در نشست مدیران فرهنگی در حوزه حجاب، با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت: در راستای ترویج ازدواج آسان تعداد ۲۱ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان مناطق محروم با همکاری بسیج سازندگی و سپاه حضرت عباس، طبق شناسایی و رصد خانواده‌های بی‌بضاعت استان اهدا شد.

وی به فعالیت مرکز مشاوره شمیم در درمانگاه‌های زیر نظر سپاه اشاره کرد و افزود: در درمانگاه‌های امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) اردبیل مرکز مشاوره شمیم با هدف ارتباط با خانواده‌های آسیب‌پذیر و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده به‌صورت رایگان فعالیت می‌کنند.

عبدی در خصوص همکاری در جشنواره حرف آورد، اظهار کرد: در بحث تولید محتوا و تأمین مطالب فرهنگی، سپاه حضرت عباس و نواحی بسیج شهرستان‌ها در کانال‌ها و گروه‌های فرهنگی مطالب مختلفی بارگذاری و در راستای اجرای جشنواره حرف آورد تبلیغ و اطلاع‌رسانی کرده و در مرحله دوم این جشنواره نیز همکاری صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل، به عناوین برنامه‌های شاخص هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی حجاب و عفاف با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی، دیدار با مادران و همسران شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری پاتوق فرهنگی بانوان در پارک بانوان اردبیل با هدف برقراری ارتباط صمیمی با قشر خاکستری جامعه در راستای جذب آنان، برگزاری نشست «آغاز زندگی نو» در فضای مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی، برگزاری نشست ازدواج آسان در سالن باشگاه حجاب، اعطای شاخه گل به بانوان و دختران محجبه در سطح شهر، و برگزاری نشست‌های تربیتی و اخلاقی در مناطق مختلف استان از جمله برنامه‌های هفته حجاب و عفاف و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی با تأکید بر توجه به مسئله حجاب در طول سال علاوه بر هفته حجاب، دستگاه‌های اجرایی را بر معطوف کردن برنامه‌های فرهنگی حول محور تحکیم بنیان خانواده با موضوع حجاب و عفاف فراخواند و تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید طبق برنامه‌ریزی منظم نشست‌های فصلی در خصوص حجاب و عفاف برگزار کرده و فعالیت‌های انجام‌شده در این زمینه را بررسی و نقاط قو و ضعف را شناسایی کنند.

عبدی ایجاد تشکل مردمی فعال درزمینه حجاب و عفاف در استان را ضروری دانست و افزود: ایجاد سازمان مردم‌نهاد و در خصوص حجاب و عفاف و سپردن امور به مردم می‌تواند نتیجه مؤثری در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه داشته و از حالت دولتی و فعالیت‌های اداری به سمت مردمی سوق می‌باید.

معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل، بر توجه به نقش مردان در ترویج فرهنگ عفاف و تقوا در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف علاوه بر اینکه به قشر بانوان اختصاص یابد در بین مردان نیز فرهنگ سازی شود به گونه‌ای که رعایت حریم و توجه به امر عفاف و تقوا از سوی مردان نیز باید مورد توجه قرار گرفته و هم راستا با تمام اقشار جامعه در نهادینه کردن حجاب و عفاف فعالیت کرد.

عبدی یادآور شد: مطالب و مباحث ارائه شده در جلسات نباید منحصر به جلسات باشد بلکه باید اجرای مصوبات این جلسات در سطح وسیعی در جامعه مورد توجه قرار گرفته و در محیط پیرامون مردم و به طور ملموس مشاهده شود.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه بدون علم و آگاهی و عدم مدیریت جوانب امور وارد مسئله فرهنگی شویم چه بسا باعث ایجاد هنجار و دوگانگی شده و منجر به پدید آمدن مشکلات دیگری شویم لذا مطالعه و آمایش دقیق مسئله و رصد اطلاعات باید در اولویت حرکت فرهنگی قرار گیرد.

عبدی به راه‌اندازی میز خدمت حجاب و عفاف در ادارات اشاره کرد و گفت: تجلیل از مراجعین محجبه به اداره با اهدای شاخه گل و نیز ارائه مشاوره به افراد بد حجاب از فعالیت‌های فرهنگی استان در حوزه حجاب و عفاف است و در کنار این فعالیت ها، نشست‌های هم اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ ویژه نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha