مردم با هدایت خون خود یاریگر بیماران باشند
کد خبر: 3983951
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

مردم با هدایت خون خود یاریگر بیماران باشند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به ماهیت خون و فراورده‌های آن که امکان ذخیره‌سازی طولانی مدت آن‌ها وجود ندارد، گفت: مردم با هدایت خون خود یاریگر بیماران باشند.

پژمان صالحی‌فر، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان، اظهار کرد: ذخایر خونی استان کرمانشاه به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی و کاهش آمار اهدای خون به شدت بحرانی است.

وی به کاهش ذخایر خونی در تیرماه اشاره کرد و افزود: بیماران خاص در فواصل زمانی کم یا زیاد نیاز مداوم به خون دارند و از طرفی بیماران تصادفی نیاز ویژه به خون دارند.

صالحی‌فر به آمار اهدای خون نیز اشاره کرد و گفت: نیاز روزانه سازمان انتقال خون به خون و فرآورده‎‌های خونی حداقل ۱۵۰ واحد اهدای خون است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا با هدایت خون خود یاریگر بیماران باشند و در صورت درخواست ادارات و شرکت‌ها اتوبوس سیار سازمان انتقال خون آماده خدمت‌رسانی است.

وی اظهار کرد: با توجه به ماهیت خون و فراورده‌های آن امکان ذخیره‌سازی طولانی مدت آن وجود ندارد. پلاکت عمده نیاز بیماران سرطانی تنها سه روز قابل ذخیره‌سازی است.

صالحی‌فر افزود: طبق دستورالعمل‌های سازمان انتقال خون هر استان معادل ۵ روز کاری از تمام گروه‌های خونی ذخیره داشته باشد تا بتوان نیاز خود را تأمین کنند.

انتهای پیام
captcha