برگزاری مراسم تکریم از پیشکسوتان قرآنی مشهد
کد خبر: 3984145
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

برگزاری مراسم تکریم از پیشکسوتان قرآنی مشهد

مدیرعامل مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد از برگزاری مراسم تکریم ۲ نفر از پیشکسوتان قرآنی مشهد خبر داد.

برگزاری مراسم تکریم از پیشکسوتان قرآنی مشهدحجت‌الاسلام سیدموسی سلطانی، مدیرعامل مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص، برگزاری محفل انس با قرآن به همراه تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و رویکردهای مهم همکاران در مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد، تجلیل از پیشکسوتان این عرصه است که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که از قهرمانان قرآنی تجلیل و تکریم به عمل آید.

وی ادامه داد: براین اساس، در روز پنجشنبه، ۲۴ تیرماه، محفل انس با قرآنی را در شهر مشهد برگزار می‌کنیم و در این محفل نورانی از دو شخصیت برجسته قرآن، از جمله قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی مشهد و کشورمان، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جواد رفیعی و همچنین چهره نامدار و پژوهشگر قرآنی کشورمان، محمد صادق علمی، تقدیر می‌شود.

سلطانی بیان کرد: همچنین در این محفل نورانی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم، هاشم روغنی تلاوت خواهند داشت و از حضور دو عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز بهره‌مند خواهیم شد.

مدیرعامل مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد اظهار کرد:  این مرکز قرآنی تنها مؤسسه‌ای است که در باب خدمات به جامعه قرآنیان به‌صورت عام فعالیت می‌کند، این در حالی است که اکثر مؤسساتی که زیرنظر نهادهای متولی هستند، اقدامات و رویکردهای آموزشی نظیر تربیت مربی، حفظ قرآن و... دارند، اما این مؤسسه، صرفاً کار خدماتی انجام می‌دهد و یکی از این اقدامات خدماتی به‌معنای عام، بحث تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و شخصیت‌های قرآنی شهر مشهد و خراسان رضوی است.

سلطانی ادامه داد: این مؤسسه از سال 93 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده، بالغ بر 50 مراسم تکریم انجام شده و حدود 2000 دقیقه برنامه در این راستا ضبط شده است، ضمن اینکه خروجی‌های خوبی را در این سال‌ها شاهد بودیم.

وی با اشاره به حمایت‌های اندک نهادهای قرآنی و متولیان این حوزه از مؤسسه، بیان کرد: از این‌رو، به‌عنوان یک مؤسسه، بدون هیچگونه بودجه اختصاص یافته‌ای، بلکه با خواست قلبی خود و با یک انگیزه‌ خاصی به این نگاه رهبری، لبیک گفتیم و از ۷ سال گذشته تاکنون در این عرصه ورود پیدا کردیم.

مدیرعامل مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد اظهار کرد: در حقیقت تکریم و تجلیل از فعالان قرآنی اولاً باعث انگیزه‌ای می‌شود، برای جوانان و نوجوانانی که تصمیم دارند، وارد این عرصه شوند و دوم اینکه موجب تثبیت موقعیت این پیشکسوتان خواهد شد.

وی تاکید کرد: این برنامه روز پنجشنبه، ۲۴ تیرماه به‌صورت مجازی از طریق اسکای‌روم همزمان با نماز مغرب و عشاء پخش خواهد شد و همچنین به‌صورت حضوری نیز در محل مؤسسه خدمات قرآنیان متین مشهد به آدرس میدان استقلال، آزادی ۳۶، مسجد و مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha