پویش «جشن‌های خانگی غدیر» در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3984207
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

پویش «جشن‌های خانگی غدیر» در یزد راه‌اندازی می‌شود

قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از راه‌اندازی پویش «جشن‌های خانگی غدیر» به مناسبت ایام ولایت و امامت در این شهر خبر داد.

پویش جشن های خانگی غدیر در یزد راه اندازی می شودبه گزارش ایکنا از یزد، مصطفی زارع‌زاده، قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 23 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش «جشن‌های خانگی» در ایام غدیر اظهار کرد: در واقع در قالب این پویش‌ها قصد داریم مواردی به مردم بیان شود که در احادیث و روایات رسیده از کتب مختلف بویژه نهج‌البلاغه و مفاتیح‌الجنان در زمینه اطعام، عیدی دادن، عطر زدن، پوشیدن لباس نو و ... مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری همچون سال گذشته با شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از  شیوع این ویروس منحوس مواجه هستیم لذا از خانواده‌ها درخواست می‌شود در قالب این پویش، نسبت به برگزاری جشن‌های خانگی غدیر اهتمام داشته باشند و با آذین‌بندی و تهیه کیک و شیرینی این اعیاد را گرامی داشته و این سنت حسنه را در اذهان فرزندان حفظ و نگهداری کنند.

زارع‌زاده با اشاره به درنظر گرفتن جوایزی ویژه شرکت‌کنندگان این پویش یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را در قالب فیلم، عکس و ... در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به فضاسازی شهری در این ایام و آذین‌بندی محلات گفت: در این راستا نهادها و دستگاه‌های متولی نسبت به فضاسازی شهری اقدام می‌کنند اما اقشار مختلف نیز باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، لذا به هر نوعی که در توان داریم باید مبلغ غدیر باشیم البته این سازمان نیز بسته‌هایی برای آذین‌بندی محلات، منازل و مساجد در نظر گرفته که مردم و معتمدان محلات می‌توانند با مراجعه به سازمان آن‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha