60 زندانی محکوم مالی در یزد به آغوش خانواده‌ بازگشتند
کد خبر: 3984670
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

60 زندانی محکوم مالی در یزد به آغوش خانواده‌ بازگشتند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 محکوم مالی با حمایت نیکوکاران یزدی و همت مددکاران زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

60 زندانی محکوم مالی در یزد به آغوش خانواده‌ بازگشتندبه گزارش ایکنا از یزد،  سیدمسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، امروز، 26 تیر در نشستی با محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 محکوم مالی با حمایت نیکوکاران یزدی و همت مددکاران زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

عظیمی افزود: برای آزادی این محکومان مالی 300 میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان 50 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد موفق شدند، 250 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ کنند.

وی از اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری صدا و سیمای مرکز استان یزد و شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد پویش هر هیئت، آزادی یک زندانی برای دومین سال متوالی اجرا و امیدواریم بتوانیم با مشارکت هیئت‌ها و مردم شریف دارالعباده تعداد چشمگیری از مددجویان جرائم غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

عظیمی با تأکید بر آگاه‌سازی و پیشگیری از ورود محکومان مالی به زندان به عنوان یکی از مهمترین اهداف ستاد دیه گفت: در کنار فرهنگسازی و اعتمادسازی که از اهداف عالیه ستاد دیه است، در تلاش هستیم تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مردم نوعدوست و نیکوکاران با خیال آسوده بتوانند به مددجویان جرائم غیرعمد و نیازمند کمک کنند که در این مسیر مهم، دستگاه‌های حمایتی از قبیل کمیته امداد می‌توانند بسیار یاری‌گر باشند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان یزد نیز در این نشست از تلاش‌های صورت گرفته در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر تشکر کرد و افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری زندانیان و جلوگیری از ورود محکومان با جرائم مالی به زندان کارساز باشد، فرهنگسازی و تبلیغات با هدف آشنایی مردم با قوانین و موضوعاتی از قبیل چک، سفته، نفقه و مهریه است.

وی اصلاح تعیین مهریه‌های سنگین در ازدواج‌های نسل جوان را نیازمند فرهنگسازی و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: فرهنگسازی این دست مسائل و تقویت باورهای دینی مردم می‌تواند در کاهش آمار زندانیان مهریه بسیار مؤثر باشد که کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان یزد به وظیفه خود در این رابطه پایبند است و از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.

شجاعان از کمک در قالب اعطای تسهیلات جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط کمیته امدام امام خمینی (ره) خبر داد.

یادآور می‌شود در این نشست مقرر شد اسامی محکومانی که خود و خانواده آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند به ستاد دیه ارسال و پرونده این مددجویان در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha