اهدای زندگی / وقتی پایان یک زندگی، آغاز نفس ۸ نفر می‌شود
کد خبر: 3985037
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

اهدای زندگی / وقتی پایان یک زندگی، آغاز نفس ۸ نفر می‌شود

اعضای جوان مرگ مغزی شده بیرجندی به شش بیمار نفس تازه بخشید؛ جوانی که نه تنها در زندگی بلکه پس از مرگش هم به فکر اطرافیانش بود.

اهدای زندگی / وقتی پایان زندگی یک فرد، آغاز نفس ۸ نفر می‌شودسخت است داغ جوان ببینی و آن هم جوانی که 32 بهار از سنش گذشته؛ اما سخت‌تر آن است که به تو بگویند دچار مرگ مغزی شده است.

حسن ملکی‌مقدم، جوانی 32 ساله‌ای است که طی تصادفی دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش در بیمارستان پس از شنیدن خبر مرگ مغزی‌اش رضایت به اهدای اعضای جگرگوشه‌شان دادند.

پدر حسن ملکی‌مقدم به خبرنگار ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: زمانی که پزشک معالج گفت که دیگر نمی‌توان برای فرزندتان کاری کرد بسیار برایم سخت بود‌.

وی افزود: پس از چند روز پزشک به ما گفت که می‌توانید اعضای حسن را اهدا کنید؛ ابتدا برایمان سخت بود اما خداوند مهری در دلمان انداخت که توانستیم این تصمیم مهم را بگیریم.

سبکی در زندگی و سلوکی پس از مرگ

مادر حسن نیز در حالی که اشک امانش نمی‌دهد به خبرنگار ایکنا می‌گوید: حسن در طول زندگی‌اش راضی به آزار  و ناراحتی هیچ فردی نبود و همین رسم و مرام را پس از مرگ نیز پیدا کرد‌.

وی افزود: اکنون اعضای بدن پسرم را اهدا کردم و از صمیم قلب راضی به این امر هستم چراکه پس از اهدا برخلاف آنچه تصور می‌کردم بسیار آرامش پیدا کردم و من یقین دارم این آرامش هدیه خداوند در برابر هدیه‌ای بود که پسرم به هشت نفر از بندگانش داد.

وی با بیان اینکه خداوند بارها و بارها از توجه به دیگران در زندگی و حرمت زندگی بخشیدن به بندگانش سخن گفته و این امر سرلوحه زندگی هر مسلمانی باید باشد، اظهار کرد: حسن، هدیه خداوند بود که او را به بهترین صورت به خداوند هدیه کردم و پس از او من و همه اعضای خانواده‌ام فرم اهدای عضو پر کردیم.

وی تصریح کرد: آرامش امروز پسرم و خانواده‌ام را مدیون کار بزرگی هستم که او انجام داد و برای داشتن چنین پسری به خود می‌بالم؛ پسری که حتی پس از مرگ نیز به فکر اطرافیانش بود.

این مادر بیان کرد: اگر در دنیا هر کس به فکر اطرافیانش بود هیچ نفسی در نبود امکانات قطع نمی‌شد و هیچ پدری شرمنده خانواده‌اش نبود.

اکنون با اهدای اعضای این جوان، حدود 8 نفر نجات پیدا کردند و دوباره توانستند نفس کشیدن را تجربه کنند.

شش عضو به شش بیمار زندگی بخشید بیماران نیازمند اهدا شد. کلیه‌های این جوان به دو بیمار آقا، ۵۱ ساله ساکن گناباد و ۳۲ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به‌صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

کبد این فرد نیز در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به بانوی ۴۴ ساله ساکن کرمان پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید و قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

قسمتی از پوست و کبد وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) برای پیوند ارسال شد.

مرحوم حسن ملکی مقدم از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

در کشور تنها یک چهارم افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، اعضای خود را اهدا می‌کنند؛ اکنون 25 هزار بیمار در کشور در لیست پیوند اعضا هستند ‌که چشم انتظار همت افراد سالم هستند؛ همت و نگاهی که قبل از مرگ تدبیر می‌شود و بعد از مرگ جوانه می‌زند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۲۰:۱۳
0
0
روحشون شاد و خداوند به پدر و مادر و خانواده ی محترم شان صبر عنایت کنه.
captcha