ابعاد و برکات نمازجمعه / اقامه نمازجمعه یزد در ۲۸ پایگاه
کد خبر: 3986284
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

ابعاد و برکات نمازجمعه / اقامه نمازجمعه یزد در ۲۸ پایگاه

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به ابعاد و برکات نمازجمعه از اقامه این مراسم معنوی در ۲۸ پایگاه عبادی و سیاسی در سطح استان خبر داد.

ابعاد و برکات نمازجمعه / اقامه نمازجمعه یزد در 28 پایگاهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، امروز، 3 مرداد در جمع خبرنگاران به ابعاد و برکات نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه دارای ابعاد مختلفی از جمله بُعد معنوی است که در روایات مختلف از آن نام برده شده و به فضیلت‌های این عمل معنوی تأکید شده است که هیچ عیدی مانند عید روز جمعه نیست.

وی ادامه داد: نماز جمعه مرکز اجتماع متدینان و دوستداران انقلاب و نظام اسلامی با گرایش‌های مختلف سیاسی و مرکز وحدت و یکپارچگی مردم است.

نجم‌الهدی افزود: با مراجعه به تاریخ اجمالی نماز جمعه پی می‌بریم که اجتماع نماز جمعه برکات و عواید فراوانی دارد به نحوی که از اول انقلاب اسلامی در اوج دفاع مقدس و حملات دشمن، پشتیبانی جبهه‌ها و محلی برای اجتماع رزمندگان و تقویت نیروها بود.

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد بیان کرد: در سال‌های بعد از دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نیز محلی برای کمک‌رسانی محسوب می‌شود و در سال های اخیر با شیوع کرونا هرچند شاهد تعطیلی نماز جمعه هستیم اما ستادها و دفاتر نمازجمعه در استان تعطیل نشد و فعالیت‌ها و اقدامات بزرگی در این ایام انجام گرفت.

نجم‌الهدی، توزیع 35 هزار بسته معیشتی به ارزش 12 میلیارد تومان، اهدای مبلغ 20 میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند، تشکیل گروه‌های جهادی و احداث و تجهیز 40 واحد مسکونی در مناطق مختلف و محروم استان، بهسازی و تجهیز درمانگاه در مناطق مختلف با شیوع کرونا از جمله اقدامات ستادهای نماز جمعه بوده است.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به فعالیت 28 پایگاه نماز جمعه در سطح استان بیان کرد: نماز جمعه استان در سطح کشور در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

وی جوان‌سازی ستاد‌های نماز جمعه را از اقدامات در دستور کار دانست و گفت: ستاد نماز جمعه تشکل مردمی است و جوان‌سازی این ستادها در حال انجام است البته در هر ستادی هیئت مشورتی با حضور پیشکسوتان ستاد نماز جمعه تشکیل شده است.

نجم‌الهدی با اشاره به گرامیداشت سالروز پنج مرداد از اجرای برنامه‌های متعدد در این هفته خبر داد و گفت: تجلیل از خانواده شهدای نمازجمعه، فضاسازی شهری، تجلیل از کودکان و نوجوانان حاضر در نمازجمعه، تجلیل از شهدای سلامت، حضور بر تربت شهید محراب و غبارروبی و گلباران مزار شهید صدوقی، تجلیل از همکاران در ستاد نمازهای جمعه استان از جمله برنامه‌ها در این هفته است.

انتهای پیام
captcha