خطر ابتلا به کرونا در کمین زنان باردار / مادران از حضور در تجمعات پرهیز کنند
کد خبر: 3986529
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

خطر ابتلا به کرونا در کمین زنان باردار / مادران از حضور در تجمعات پرهیز کنند

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی یزد گفت: بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی‌شود اما دوره بالینی بیماری در این گروه به نسبت می‌تواند بدتر و احتمال بستری در بیمارستان طولانی‌تر شود.

خطر ابتلا به کرونا در کمین زنان باردار / مادران از حضور در تجمعات پرهیز کنندبه گزارش ایکنا از یزد، ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز، 4 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون، از 33 هزار و 759 نمونه گرفته‌شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 16 هزار و 821 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در موج پنجم کرونا در استان یزد میانگین سنی بیماران با هفت سال کاهش به 49 سال رسید و زنان 13 درصد بیشتر از مردان در دام کرونا ویروس اسیر شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ابتلای زنان باردار در این موج افزود: بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌شود اما دوره بالینی بیماری در این گروه به نسبت می‌تواند بدتر و احتمال بستری در بیمارستان طولانی‌تر شده و باعث مشکلات بیشتری در این گروه از افراد شود.

سلمانی با اشاره به محدودیت‌های واکسیناسیون زنان باردار، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا در این افراد را در خانه ماندن و رعایت سخت‌گیرانه‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط خود و سایر افراد خانواده دانست.

وی به فوت 154 یزدی از ابتدای تیر تاکنون اشاره کرد و افزود: به دلیل انجام واکسیناسیون گروه سنی سالمندان و افراد پرخطر، تعداد کل فوتی‌ها در مقایسه با موج‌های قبلی کاهش معنی‌داری داشته است.

سلمانی تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات و احتمال وجود دورهمی‌های خانوادگی، افراد به ویژه مادران باردار باید از حضور در تجمع‌های خانوادگی و مکان‌های شلوغ و سربسته پرهیز کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون 849 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند اظهار کرد: از این تعداد، 132 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی گفت: اکنون روند بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد پس از یک ماه ثابت شده است و امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از طرف مردم بار کاری شدیدی که بر دوش کادر پزشکی و درمانی بود، کاهش یابد.

انتهای پیام
captcha