طرح «غدیر تا مباهله» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3987113
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

طرح «غدیر تا مباهله» در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح «غدیر تا مباهله» در یزد خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت عید مباهله بیش از 50 برنامه ویژه ایام سرور آل محمد(ص) در این طرح تدارک دیده شده است.

طرح «غدیر تا مباهله» در یزد اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز، 6 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عظمت عاشورا و ماجرای کربلا به قدری برای یزدی‌ها زیاد است که در اجرای برنامه‌ها و سرودن اشعار مشتاق هستند و قبل از ذی‌الحجه ذاکران و مداحان نسبت به آماده‌سازی اشعار این ماه اقدام می‌کنند و حتی گاهی هیئات زودتر نسبت به تمرین عزاداری دوره هم جمع شده و به تمرین نوحه می‌پردازند.

وی ادامه داد: شاید به دلیل شیوع کرونا در این مدت، این سنت انجام نشده ولی سنت قدیمی است که در استان دارالعباده یزد در اولویت و همواره مدنظر قرار دارد و بلافاصله پس از عید غدیر به استقبال ماه محرم می‌روند لذا برای ادای حق غدیر و درک عظمت این واقعه و انتقال پیام آن به جامعه از عید غدیر تا مباهله طرحی برنامه‌ریزی شد با عنوان ایام سرور آل محمد(ص) که بیش از 50 برنامه فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.

نجیمی افزود: واقعه غدیر در واقع منحصر به 18 ذی الحجه نیست بلکه سه روز به طول انجامید و شاید فلسفه بسیاری از سنت‌های حسنه نظیر اطعام غدیر و ... نیز به سه روز 18 تا 20 ذی الحجه بر می‌گردد. این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا، اغلب برنامه‌های عید غدیر به ویژه برنامه‌های مرتبط با تبیین فرهنگ غدیر، مجازی شده و در همین راستا برنامه‌های زنده در فضای مجازی و شبکه استانی با حضور اساتید مطرح کشوری در راستای بصیرت افزایی در مورد واقعه غدیر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری شب شعر مباهله خبر داد و گفت: این مراسم با حضور شعرای آیینی و مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی در مورد فضاسازی شهری نیز عنوان کرد: تا 25 ذی الحجه فضاسازی شهری متناسب با ایام غدیر و عید مباهله است و از آن پس، فضای شهر به سمت استقبال از محرم می‌رود.

انتهای پیام
captcha