کرونا ارتباط مردم با مساجد و روحانیت را کمرنگ کرد
کد خبر: 3988320
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

کرونا ارتباط مردم با مساجد و روحانیت را کمرنگ کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: کرونا و تعطیلی مساجد و روضه‌ها سبب شد تا ارتباط مردم با مساجد و روحانیت کمرنگ شود لذا نهادهای فرهنگی برای برقراری ارتباط مجدد با مردم، فعال‌تر از قبل عمل کنند.

کرونا ارتباط مردم با مساجد و روحانیت را کمرنگ کردبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 12 مرداد در دیدار با اعضای شورای تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت سالروز تشکیل این شورا اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در کنار اجرای برنامه‌های مناسبتی، به تبلیغ دین نیز اهتمام داشته باشد و برای تبلیغات دینی نیز برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: به عنوان مثال در ایام محرم، شعارها، روایات، سخنان و اهداف امام حسین(ع) رکن فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این ایام باشد که این تبلیغات می‌تواند در قالب نشریات کوچک، پیام یا تبلیغات لسانی ائمه جماعات مساجد انجام شود و برای مناسبت‌هایی نظیر راهپیمایی‌ها نیز اگر امکان اجتماع وجود ندارد، باید به اشکال دیگری صورت گیرد.

ناصری یادآور شد: در ایام کرونا متأسفانه مساجد تعطیل و ارتباط مردم با مساجد و روحانیت کمرنگ شد و عده‌ای نیز در این میان به اهداف خود که همان قطع شدن یا کمرنگ شدن ارتباط مردم و روحانیت و تعطیل شدن مراسم امام حسین(ع) بود، دست یافتند اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در این زمینه ورود کند و اجازه ندهد دشمنان از این خلأ به نفع خود استفاده کنند.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: با پیگیری‌ها و صحبت‌های انجام شده با مسئولان، قرار شد مساجد با رعایت پروتکل‌ها دایر باشند و مانند روزهای اول شیوع کرونا که مساجد را بستند و قفل کردند، عمل نشود تا این ارتباط به تدریج برقرار شود.

ناصری عنوان کرد: باید با تمام قوا برای معرفی شعائر اسلامی و مناسبت‌هایی که اسلام را زنده نگه می‌دارد، حرکت کنیم و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یادآور شد: فضای مجازی در اختیار دشمنان است و هرگونه بخواهند در این فضا عمل می‌کنند که آثار آن را امروز در جامعه می‌بینیم و در چنین شرایطی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و سایر مراکز فرهنگی باید با هماهنگی با یکدیگر و اجرای یک برنامه منسجم، هجمه‌های دشمنان را پاسخ دهند.

ناصری تصریح کرد: ما نیز باید هجمه‌ای در این زمینه داشته باشیم و باید یک هجمه تبلیغی نرم افزاری برای جذب جوانان و حتی جذب مردم بی توجه به امور دینی، فراهم کنیم.

وی با تأکید بر لزوم الگوگیری از بزرگانی که کار تبلیغ دین را با سختی‌های بسیار انجام دادند، افزود: از جمله این افراد می‌توان به حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی اشاره کرد که برای تبلیغ دین با پای پیاده و با تحمل سختی‌های بسیار و به رغم بیماری از شهری به شهر دیگر می‌رفت تا ارتباط مردم با روحانیت و دین خدا را زنده نگه دارد.

ناصری اظهار کرد: اکنون وقت آن نیست که منتظر مناسبت‌ها بمانیم بلکه باید در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شود تا مناسبت‌ها و برنامه‌ها به خانه‌های مردم برود و هر کجا امکان برگزاری روضه وجود دارد، یا خانه‌هایی که در سال‌های گذشته روضه برگزار می‌کردند، دوباره روضه برگزار شود.

وی تأکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در این زمینه با هیئت‌های مذهبی و روحانیون تعامل کند و برای برقراری ارتباط دوباره بین مردم و روحانیت اهتمام جدی داشته باشد. نباید اجازه دهیم در این شرایط خواسته دشمن اجرایی شود بلکه باید با یک حرکت جهادی و انقلابی در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام
captcha