واکسیناسیون خبرنگاران خرم‌آبادی علیه ویروس کرونا
کد خبر: 3988623
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

واکسیناسیون خبرنگاران خرم‌آبادی علیه ویروس کرونا

خبرنگاران خرم‌آبادی، پنج‌شنبه، ۱۴ مرداد با حضور در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

واکسیناسیون خبرنگاران خرم‌آبادی علیهبه گزارش ایکنا از لرستان، با همکاری و موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط کار واکسیناسیون ضد ویروس کرونا برای خبرنگاران لرستان از صبح امروز پنج‌شنبه، ۱۴ مرداد در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و در محل تالار شهید آوینی این اداره‌کل آغاز شد و اصحاب رسانه لرستان می‌توانند با مراجعه به این مکان دز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

محمدناصر بهاری، مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان و عوامل این مجموعه برای انجام واکسیناسیون خبرنگاران، اظهار کرد: از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در لرستان خبرنگاران علی‌رغم تمام مشکلات و تهدیدهای ناشی از آن در کنار مردم، مسئولان و کادر بهداشتی بودند و اخبار مربوط را انعکاس می‌دانند به‌طوری‌که در این راه بسیاری از همکاران به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور میدانی خبرنگاران و خطری که آنها را تهدید می‌کرد توقع داشتیم دولت بیش از این مقدمات واکسیناسیون خبرنگاران را فراهم کند، اضافه کرد: براساس گزارش نمایندگان شهرستانی خانه مطبوعات در برخی از شهرهای استان لرستان روند واکسیناسیون خبرنگاران از شنبه، نهم مرداد ماه آغاز شده و استقبال خوبی نیز انجام گرفته است و در شهر خرم‌آباد نیز از صبح تا عصر امروز واکسیناسیون خبرنگاران انجام می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان با بیان اینکه امیدواریم با اجرای طرح واکسیناسیون خبرنگاران، پوشش حداکثری حفاظت در مقابل ویروس کرونا را برای همکاران ما به ارمغان بیاورد و سلامت آنان را تضمین شود، افزود: خانه مطبوعات لرستان به‌عنوان یک تشکل فراگیر صنفی بیش از ۲۵۰ نفر عضو ثبت شده در سامانه داشته و حدود ۲۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت‌نام در خانه هستند همچنین این تشکل در ۹ شهر استان نماینده فعال دارد.

۵ هزار فرهنگی لرستانی علیه کرونا واکسینه شدند

سیدعیسی سهرابی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای واکسیناسیون کامل فرهنگیان استان به ۴۱ هزار و ۷۸۲ دز واکسن نیاز است، گفت: پنج هزار و ۲۱۴ نفر از فرهنگیان استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه انجام مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان استان تا بیستم مرداد به اتمام خواهد رسید، افزود: واکسیناسیون در هفده پایگاه تجمیعی و مراکز بهداشت واکسیناسیون ویژه فرهنگیان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی لرستان انجام می‌شود.

ابتلای ۱۰۰۰ نفر به کرونا ویروس و ۵ فوتی در لرستان

همچنین، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، ۱۴ مرداد از ابتلای بیش از هزار نفر به کرونا ویروس در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۲۲ هزار و ۵۷۷ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۱۶ هزار و  ۷۸۰ نمونه تست جواب داده شده که ۱۳۶ هزار و ۷۱۱ نمونه تست مثبت بوده است، اضافه شرد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۰ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستان‌های استان  ۸۶۳ نفر گزارش شده است، گفت: براساس آمار فوق، تاکنون ۱۰۰۵ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس و پنج فوتی در استان گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha