ابراز نگرانی اتحادیه عرب از  تشدید تنش‌ میان لبنان و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3988713
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

ابراز نگرانی اتحادیه عرب از  تشدید تنش‌ میان لبنان و رژیم صهیونیستی

اتحادیه عرب شامگاه پنجشنبه، چهاردهم مردادماه، با صدور بیانیه‌ای نسبت به تشدید تنش‌ میان لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از از پایگاه خبری «العین»، در این بیانیه آمده است: این اتحادیه نسبت به افزایش تنش‌هایی که در مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی رخ داده، نگران است و نسبت به پیامدهای آن هشدار می‌دهد.

اتحادیه عرب با اشاره به این که شرایطی که لبنان در این مرحله از آن عبور می‌کند، نمی‌تواند تنش بیشتری را تحمل کند، از طرف‌های ذی‌ربط خواست که اوضاع را مدیریت کرده و خویشتنداری بیشتری به خرج دهند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه دو حمله در مناطق «الدمشقیه» و «حرجیه» واقع در حومه شهرک العیشیه در جنوب لبنان انجام دادند.

از سوی دیگر ارتش لبنان اعلام کرد که به دنبال شلیک چند راکت از یکی از مناطق جنوب به سمت سرزمین فلسطین اشغالی، توپخانه دشمن اسرائیلی با شلیک ۹۲ گلوله و راکت مناطق «وادی حامول»، «السدانه»، «دشت الماری»، «خراج راشیا الفخار»، «دشت الخیام»، و «دشت بلاط» را مورد هدف قرار داد.

در همین راستا، «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان از «زینه عدرا»، سرپرست وزارت دفاع و خارجه لبنان خواست تا از «امل مدللی»، نماینده لبنان در سازمان ملل بخواهد در خصوص اقدامات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان یک شکایت نامه فوری تقدیم شورای امنیت سازمان ملل نماید.

انتهای پیام
captcha