پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به خبرنگاران
کد خبر: 3988850
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به خبرنگاران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی با تبریک روز خبرنگار، نقش مؤثر و فعالیت‌های خبرنگاران را در برهه‌های حساس زمانی انکار ناپذیر دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به‌مناسبت 17 مرداد ماه و روز خبرنگار سال 1400  پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

« 17 مرداد ماه روز خبرنگار که به حرمت شهادت مظلومانه خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی، شهید محمود صارمی به این نام مزین شده است؛ یادآور فرصت مغتنمی است برای تجلیل، تکریم و تداعی زحمات و تلاش‌های انسان‌های فرهیخته‌ای که در هیئت نام خبرنگار، رسالت توسعه آگاهی و دانایی و نشر اخبار شفاف و مطالبه‌گرانه را بر محور حق و حقیقت و عدالت به عهده گرفته‌اند و در این راه تا پای ایثار وقت و آسایش و تمام زندگی خود حتی تا نثار جان شیرین پیش رفته‌اند.

اینان آدمیان ساده و خوشبختی هستند که بر احساس و عاطفه و مهربانیشان، جستجوی حق و حقیقت، گسترش عدل و عدالت و انعکاس فریاد مظلومیت و یاری طلبی مردم را در هر زمان و مکان و حادثه، گره‌ای ابدی زده‌اند و با پاسداشت حرمت قلم و مدیریت فکر و عملکردشان آوای امید و نشاط و  شور زندگی را در جامعه می‌پراکنند؛ چرا که حضورشان در تمام وقایع و حوادث برای ثبت و ضبط و انعکاس بر اساس موازین درست و شرافتمندانه محسوس و مسجل بوده و این صاحبان نجیب اندیشه و قلب و قلم در پرتو حرفه مقدسشان رابطی محکم بین مردم و مسئولین بوده و هستند.

عجیب نیست در خطرناک ترین مواضع از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، اعم از دوران هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت گرفته تا حادثه‌های سیل و زلزله و سرما و گرما و... حضور پر رنگ و موثرشان چشمگیر و غیر قابل اغماض بوده و در این برهه و گسترش و هجوم مرگبار ویروس کرونا نیز نقش و تاثیرشان در انعکاس صحیح اخبار و اطلاعات و کسب و بازگویی دانش به‌روز رسانی شده در این روند و نبرد با این هجمه حیرت انگیز مرگ افزا، انکار ناپذیر است.

اینجانب به سهم خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی، روز خوب و خجسته خبرنگار را به تمام مردم حقیقت جوی استان، به خصوص خبرنگاران عزیز، این صاحبان وارسته اندیشه و قلم، وقایع نگاران حق محور و عدالت جوی، مدافعان اصیل عرصه اطلاع رسانی و رسولان رسالت خطیر حرفه مقدس خبرنگاری تبریک گفته و از درگاه پروردگار مهربان توفیق توفیق روز افزونشان را در حفظ حرمت خبرنگار و  تعالی حرفه شریف و حساس خبرنگاری از درگاه پروردگار مهربان آرزو و مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha