کرمان بهشت معادن دنیا است
کد خبر: 3989312
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
رئیس جهاد دانشگاهی کرمان:

کرمان بهشت معادن دنیا است

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان، استان کرمان را بهشت معادن دنیا دانست و گفت: جهاد دانشگاهی استان کرمان، مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم‌عیار معدنی را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان امروز ۱۷ مرداد‌ماه در جریان حضور استاندار کرمان در جهاد دانشگاهی به منظور گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران ایسنا و ایکنا، به تشریح اقدامات انجام شده در جهاد کرمان پرداخت.

بازمانده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی طی این سال‌ها خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف در سطح کشور داشته است؛ بیان کرد: همه دستاورهای جهاد در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مرهون تلاش‌های مستمر و جهادی نیروهای این نهاد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به دستاورهای پزشکی جهاد دانشگاهی، گفت: بانک خون رویان جهاددانشگاهی یکی از پژوهشگاه‌های معتبر کشور و باعث افتخار ملی و افتخار همه جهادگران است.

بازمانده در بخش دیگری از سخنانش به بیان اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی استان کرمان پرداخت؛ و تصریح کرد: در حال حاضر ما در حال تهیه سند هفتم توسعه جهاد دانشگاهی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در استان کرمان هستیم. تا ان‌شاءالله جهاد دانشگاهی بتواند گام‌های بزرگی را در سطح کشور بردارد.

وی ادامه داد: خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح استان کرمان داشته‌ایم و در همین راستا در حوزه آموزشی، مجتمع آموزشی جهاد دانشگاهی کرمان با بیش از 300 عنوان دوره که جزء بزرگترین مجتمع‌های آموزشی استان است؛ به زودی افتتاح خواهد شد.

بازمانده با اشاره به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی و با مشارکت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سهمیه استان کرمان برای این طرح ۲۵۰۰ نفر بود که با همت حوزه آموزش و با همکاری سایر حوزه‌ها توانستیم ۴۰۱۰ نفر را در طرح ملی مشاغل خانگی ثبت نام کنیم. و آموزش‌های تخصصی این طرح آغاز و تاکنون آموزش تخصصی به بیش از ۹۰۰ نفر عمدتا در رشته‌های خیاطی، پته‌دوزی و گلیم‌بافی انجام شده است.

وی فاز اتصال به بازار را از مزیت‌های بزرگ طرح ملی مشاغل خانگی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی، افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند را تا مرحله اتصال به بازار کار همراهی و حمایت خواهد کرد تا کسب‌وکار ایجاد شود.

مهدی بازمانده همچنین از طرح ملی سرباز مهارت یاد کرد و بیان کرد: جهاد دانشگاهی در قالب طرح ملی سرباز مهارت ماهیانه به ۱۰۲۴ نفر در سه پادگان «‌05 کرمان»، «نیروی دریایی سیرجان» و «‌نیروی انتظامی باغین» آموزش‌هایی در زمینه مهارت‌های زندگی و مهارت‌های کسب و کار ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بحث آموزش‌های بلندمدت جهاد دانشگاهی نیز سه مرکز علمی‌کاربردی در سطح استان در شهرهای کرمان، زرند و سیرجان وجود دارد که در مراکز علمی‌کاربردی زرند و سیرجان براساس نیاز این شهرستان رشته تعریف شده است. و از مزیت‌های آن‌ها وجود کارگاه‌هایی است که محیط واقعی کار را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند.

بازمانده همچنین به تشریح طرح‌های متعدد حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمان پرداخت و گفت: دفاتر تسهیل‌گری با همکاری معاونت امور اجتماعی استانداری کرمان در سطح شهر کرمان خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده‌اند.

وی کرمان را بهشت معادن دنیا دانست، و ادامه داد: با توجه به نیازها و پتانسیل‌های استان کرمان در زمینه معدن، جهاد دانشگاهی استان کرمان، مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم‌عیار معدنی را راه‌اندازی کرد. همچنین طرح احیا معادن غیرفعال را در دستور کار داریم و یک پیشنهادنامه کاربردی و عملیاتی در این زمینه ارائه شده‌است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در پایان به به فعالیت‌های انجام شده در انتشارات جهاد دانشگاهی کرمان و همچنین کلینیک دندان‌پزشکی و مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی کرمان اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی نیز «‌مرکز خدمات تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی‌» افتتاح و از یک چادر و دو مقنعه رونمایی شد که کار همکاران حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمان بود. تلاش داریم این تولیدات با توجه به تجهیزات موجود را به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام
captcha