حمله به پناه‌جویان مسلمان در یونان
کد خبر: 3990726
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

حمله به پناه‌جویان مسلمان در یونان

پانزده پناه‌جوی مسلمان پاکستانی روز جمعه در پی حمله گروهی از نژادپرست‌ها به جزیره کرت یونان زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، گروهی متشکل از 10 نفر مسلح به سلاح‌های گرم و چوب به دو خانه در جزیره کرت حمله کردند که 15 پناه‌جوی پاکستانی در آن‌ها زندگی می‌کردند.

رسانه‌های یونانی گزارش داده‌اند که این مهاجمان پناه‌جویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با سلاح گرم اقدام به شلیک هوایی کرده و پس از شکستن وسایل خانه و سرقت اشیاء قیمتی از محل متواری شدند.

در ادامه گزارش‌ها ذکر شده است که این حمله منجر به زخمی شدن 15 پناه‌جوی مسلمان پاکستانی شده و حال دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. این آسیب‌دیدگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در منطقه منتقل شده‌اند.

گروه‌های پلیس تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کردند و در تلاش هستند تا مهاجمان را از طریق دوربین‌های نظارتی در مناطق نزدیک محل حادثه شناسایی کنند.

اردوگاه‌های پناه‌جویان و پناهندگان در جزایر یونان از ازدحام شدید، فقدان امکانات و روند کند مراحل قانونی برای تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های پناه‌جویان رنج می‌برند.

یونان بارها پناه‌جویان عمدتاً مسلمانان را مجبور کرده است تا به‌طور غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ترکیه در دریای اژه بازگردند و علی‌رغم انتشار اخبار و گزارش‌های فراوان از رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های امدادی در این زمینه، آتن این اتهامات را رد می‌کند.

گروه‌های حقوق بشری از دولت یونان که واکسیناسیون شهروندان خود را با واکسن کرونا در ژانویه گذشته آغاز کرد، به دلیل کندی در آغاز برنامه واکسیناسیون پناه‌جویان آسیب‌پذیر انتقاد کرده‌اند، چرا که آنها در اردوگاه‌های شلوغ و با شرایط بهداشتی نامناسب زندگی می‌کنند و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در این شرایط ناممکن است.

انتهای پیام
captcha