اجرای هنر پرده‌خوانی و نقالی در همدان
کد خبر: 3990892
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
همزمان با ایام محرم؛

اجرای هنر پرده‌خوانی و نقالی در همدان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان از احیای هنر پرده‌خوانی و نقالی در شب‌های محرم به همت این نهاد خبر داد.

اجرای هنر پرده‌خوانی و نقالی در همدانفاطمه عزیزی هرمز، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از پخش کلیپ «روایت شیدایی» از ششم ماه محرم خبر داد و گفت: از هنر پرده‌خوانی و نقالی برای ساخت این کلیپ بهره گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پرده‌خوانی و نقالی از هنرهای اصیل ایرانی است که در فرهنگ عاشورایی ما جایگاه خاصی دارد از این‌رو از این هنر برای بیان روایت‌های عاشورایی در دهه اول ماه محرم بهره گرفته شده است.

عزیزی با اشاره به کلیپ «روایت شیدایی»، گفت: این کلیپ در راستای معرفی این هنر اصیل به جوانان با جذابیت بصری، بازگشت این هنر به جایگاه خود در آیین‌های مذهبی و همچنین برای معرفی هنرمندان موفق استان در این حوزه، در پنج برنامه طراحی و ضبط شد.

وی یادآور شد: از طریق اجرای این کلیپ هر روز روایت یکی از شخصیت‌های واقعه کربلا به زبان هنر معرفی می‌شود.

معاون امور فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان تأکید کرد: در این روایت با گریزی به تاریخ، از افراد تأثیرگذار در ایران که با رشادت‌های خود به حفظ این مرزوبوم کمک کردند پرداخته می‌شود، به‌طوری که علاوه بر بیان دلاوری‌های قهرمانان کربلا، جان‌فشانی جوانان غیور میهن اسلامی در دوران هشت‌ ساله دفاع مقدس، غواصان شهید کربلای 4 نیز بیان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه این برنامه با هنرمندی سیدمهرداد کاووسی ضبط می‌شود، گفت: کاووسی از هنرمندان جوان و با استعداد حوزه تئاتر و بازیگری استان همدان است که در کارنامه هنری خود جوایز بی‌شماری در این عرصه دریافت کرده است.

انتهای پیام
captcha