امام حسین(ع) طیب را از خبیث جدا می‌کند
کد خبر: 3991155
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

امام حسین(ع) طیب را از خبیث جدا می‌کند

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) طیب را از خبیث جدا می‌کند، فلسفه مهم تشکیل نیروی انتظامی را نیز جدا کردن خبیث از طیب و طیب از خبیث برشمرد که در این صورت می‌تواند امنیت را در جامعه ایجاد کند.

امام حسین(ع) طیب را از خبیث جدا می‌کندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 25 مرداد در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ستاد انتظامی استان با اشاره به روایاتی در فضیلت و اهمیت قرائت زیارت عاشورا، اظهار کرد: تنها زیارتی که از زبان حق و از طرف جبرئیل برای ما باقی مانده، همین زیارت عاشورا است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان، افزود: کار امام حسین(ع) برجسته کردن نیکان و خوبان بود، مانند کاری که نظام اسلامی در جهان انجام می‌دهد و آن جداکردن حق از باطل است.

مدرسی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) طیب را از خبیث جدا می‌کند، فلسفه مهم تشکیل نیروی انتظامی را نیز جدا کردن خبیث از طیب و طیب از خبیث برشمرد که در این صورت می‌تواند امنیت را در جامعه ایجاد کند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد به دلایل وفاداری اصحاب امام حسین(ع) پرداخت و افزود: یکی از دلایل وفاداری اصحاب ایشان این بود که عاشورا اوج خباثت دشمنان دین بود و کسی که بتواند استوار، راه را انتخاب کند خیلی مهم است.

مدرسی ادامه داد: تبلیغات گسترده‌ای در جریان کربلا وجود داشت و کسی جرئت نمی‌کرد در رکاب آن حضرت حضور یابد، در آن زمان، جنگ، جنگ عقیدتی بود و تبلیغات سوء، کاری کرده بود که امام حسین(ع) را خارج از اسلام معرفی کرده بود و لذا وجه تمایز یاران امام حسین(ع) با این همه تبلیغات سوء این بود که آنها ثابت قدم بودند.

وی افزود: اصحاب سیدالشهدا(ع) در آن زمان از دو سمت آزاد بودند، هم دشمن امان داده بود و هم سیدالشهدا در شب عاشورا دست بیعت از آنها برداشته بود، ولی با وجود اینکه می‌دانستند امام راضی است تا از صحنه خارج شوند، تکلیف ظاهری را کنار گذاشتند و به تکلیف واقعی که دفاع از امام حسین(ع) بود عمل کردند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه اصحاب سیدالشهدا به دنبال کسب رضایت خداوند بودند و این موضع به یاران امام قیمت داده بود بیان کرد: در پرتو اطاعت و مسیر انجام فرمان، باید کسب رضایت الهی را مدنظر داشت و این مهم در فرهنگ اسلامی ارزش دارد و به انسان‌ها بها می‌دهد.

انتهای پیام
captcha