مساجد به عنوان اصل اساسی مورد توجه باشند
کد خبر: 3991937
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

مساجد به عنوان اصل اساسی مورد توجه باشند

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بر رونق‌بخشی به جایگاه مساجد در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: مساجد در جامعه اسلامی باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه باشند.

مساجد به عنوان اصل اساسی مورد توجه باشندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 29 مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این بخش در فهرج، اظهار کرد: تقوا معنویت ایجاد می‌کند و معنویت برکت به همراه دارد.

وی ادامه داد: از آسیب‌های اصلی که امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند بی‌برکتی در زندگی‌ها است و این بی‌برکتی در روایات ما عواملی همچون خیانت اعضای خانواده به یکدیگر را به دنبال دارد که در موضوع خیانت آنچه بیشتر مورد توجه است متأسفانه خیانت اخلاقی خانوادگی، برآمده از استفاده نادرست و برنامه‌های همین فضاهای مجازی و جریان‌های ضدفرهنگی است که موجب ریشه‌کردن شدن اصول بنیادین خانواده می‌شود.

مدرسی شراب‌خواری را دیگر عوامل بی‌برکتی در زندگی‌ها دانست و افزود: متأسفانه در شهر یزدی که نباید در آن اصلاً این عناوین و اسامی وجود داشته باشد، گاهی شنیده می‌شود بعضی از افراد اقدام به ساخت مشروبات می‌کنند که باید در این زمینه و با کسانی که این عمل را انجام می‌دهند برخورد جدی شود زیرا که در جامعه بشری این‌گونه حرکت‌ها موجب سلب برکت می‌شود.

وی ادامه داد: عامل دیگری که در روایات به آن اشاره می‌شود، سگ‌زیستی است. سگ را داخل خانه راه دادن و با سگ زندگی کردن موجب سلب برکت می‌شود البته سگ باید در بیرون از منزل به عنوان سگ نگهبان و گله تلقی شود و این ظلم نسبت به حیوان است که او را درمنزل نگه داریم به جای اینکه در فضای باز و باغ نگهداری شود حیوان را در جایی محدود و محصور نگه داریم، امیدواریم خداوند توفیق زندگی سالم را عنایت کند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به 30 مرداد که به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است بیان کرد: توجه به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی باید به عنوان یک اصل اساسی تلقی شود زیرا اولین بنای عمومی ایجاد شده توسط وجود مبارک پیامبر بنای مسجد بود.

وی بیان کرد: به تعبیری از روایات بهترین مکان‌ها روی زمین خانه‌های خدا هستند و بیشتر باید برای رونق بخشیدن به مساجد  و حضور جوانان در این مکان‌ها همت کنیم.

انتهای پیام
captcha