اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3992102
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن برگزار می‌شود

اولین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و ششمین همایش ملی اعجاز قرآن کریم، در تاریخ 11 و 12 اسفند سال جاری به همت پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی و انجمن اعجاز قرآن ایران، با همکاری دیگر مراکز علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، محورهایی که از سوی دبیرخانه این همایش برای دریافت مقالات اعلام شده عبارت از مباحث نظری، پژوهش موردی در مطالعات میان‌رشته‌ای و اعجاز قرآن، کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی، نقش قرآن در حل مسائل روز، نقش در قرآن در دستیابی به سبک زندگی موفق و ابزارهای دانش مدرن و مطالعات قرآنی هستند.

در بخش نخست موضوعاتی از قبیل روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن، سیستم‌های قرآن، قرآن‌کاوی رایانشی، مطالعات میان‌رشته‌ای؛ امکان، ضرورت، دست‌آوردها – آسیب‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن -  سیر تطور اندیشه اعجاز قرآن – نظریات پیرامون اعجاز قرآن و نقد و بررسی آنها و تعمیق و توسعه روش‌های تحقیق در مطالعات قرآنی و میان‌رشته‌ای در فراخوان ذکر شده‌اند.

در بخش دوم، قرآن و علوم انسانی و اجتماعی – قرآن و علوم طبیعی – قرآن و علوم شناختی و قرآن و مطالعات عهدینی محورهای فراخوان هستند و در بخش سوم، مقابله با خشونت، تروریسم، مهاجرت، نژادپرستی و خودکشی مطرح شده است. همچنین در بخش چهارم و پنجم نیز به ترتیب مورادی از قبیل سبک زندگی فرهنگی و مواهه با مسائلی هم‌چون موسیقی، پوشش، دانش و ... – سبک زندگی مادی و مسائلی همچون فقر، ثروت و ... و آزمایش کربن 14، ماوراء بنفش و ... در فراخوان ذکر شده‌اند.

علاقه‌مندان برای ارسال چکیده مقالات تا تاریخ یکم مهرماه و برای ارسال اصل مقالات تا تاریخ 30 آذر فرصت دارند. همچنین مقالات برگزیده در مجلات بین‌المللی و علمی – پژوهشی منتشر خواهد شد.

همچنین، پژوهشگران و محققان قرآنی، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی iciqs.sbu.ac.ir مراجعه و یا با شماره 22431872 تماس حاصل کنند. همچنین نشانی ایمیل دبیرخانه نیز عبارت از ICIQS@sbu.ac.ir است.

انتهای پیام
captcha