پزشکان از قداست بالایی نزد مردم برخوردارند
کد خبر: 3992531
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

پزشکان از قداست بالایی نزد مردم برخوردارند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در پیامی به‌مناسبت روز پزشک آورده است: پزشکان همواره به‌علت تعهد بالا در نجات و حفظ جان انسان‌ها از قداست بسیار بالایی در بین مردم برخوردار هستند، این تعهد به خدمت در ایام شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، استاندار چهارمحال‌وبختياری با صدور پیامی به مناسبت فرارسيدن روز پزشک و زادروز بوعلی سينا و پاسداشت جامعه پزشكی، ایثارگران و جهادگران عرصه سلامت، اظهار کرد: پزشکان همواره به‌علت تعهد بالا در نجات و حفظ جان انسان‌ها از قداست بسیار بالایی در بین مردم برخوردار هستند، این تعهد به خدمت در ایام شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید.

متن پيام اقبال عباسی بدین شرح است:

«اول شهریورماه مصادف با زادروز حکیم حاذق و توانا ابوعلی سینا به‌نام روز پزشک در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، این نامگذاری نشان‌ از اهمیت این حرفه در نظام اسلامی کشورمان دارد.

پزشکان همواره به‌علت تعهد بالا در نجات و حفظ جان انسان‌ها از قداست بسیار بالایی در بین مردم برخوردار هستند، این تعهد به خدمت در ایام شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید، به‌طور یقین این سپیدجامگان در برهه‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که اولویت آن‌ها همواره نجات جان انسان‌ها در هر شرایط و موقعیتی است.

تاریخ پرافتخار میهن اسلامی ایران همواره از وجود مفاخر علمی بزرگ از جمله ابوعلی‌سینا که طبیب و فیلسوفی حاذق بود بهره‌مند شده است، این روزها نیز پزشکان سختی‌ها را به جان می‌خرند تا جانی دوباره به بیماران ببخشند و باید قدردان این ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها باشیم.

پزشکان و کادر بهداشت و درمان همانند سربازان دوران دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار دارند و جان خود را برای حفظ سلامت مردم و جامعه به خطر انداخته و چه بسا در این راه شهدایی را نیز تقدیم کردند.

بانوی شهید رضوان نورمند چالشتری یکی از پزشکان توانمند چهارمحال و بختیاری در حوزه فلوشیپ الکتروفیزیولوژی بالینی قلب بود که در حین خدمت بر اثر ابتلا به کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست، بدون شک از دست دادن این پزشک حاذق باعث محروم شدن جامعه و مردم از خدمات ارزشمند این پزشک فقید شد، قطعاً تعداد زیادی از این پزشکان توانمند در کشور وجود دارد که در گمنامی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند و روزانه با دستان شفابخش جان هزاران بیمار را نجات می‌دهند.

در اين ايام ماه محرم و عزاداری سيد و سالار شهيدان، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای والامقام مدافع سلامت، «روز پزشک» را به خانواده فرهيخته پزشكان و خانواده بهداشت و درمان استان تبريک عرض کرده و از درگاه ایزد منان سلامتی و توفیق روزافزون این عزیزان را خواهانم.»

انتهای پیام
captcha