موارد ابتلا به کرونا لامبدا و قارچ سیاه در فارس مشاهده نشده است
کد خبر: 3993575
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

موارد ابتلا به کرونا لامبدا و قارچ سیاه در فارس مشاهده نشده است

طبق اعلام جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه مورد ابتلا به کرونای لامبدا و قارچ سیاه در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا بعدازظهر امروز، 6 شهریورماه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه مورد ابتلا به کرونای لامبدا و قارچ سیاه در این استان مشاهده نشده است.

وی از کاهش سیر ابتلا به کرونا در استان فارس سخن گفت و افزود: دیگر شاهد سیرصعودی ابتلا به کرونا در استان فارس و شیراز نیستیم.

قاسم‎پور با یادآوری اینکه ممنوعیت تردد سراسری بین استان تا ساعت 24 شب گذشته برقرار بود، اما شیوه اجرای طرح ممنوعیت تردد تغییر کرده است، گفت: همچنان ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی در استان فارس پا برجاست و در شهرهای با وضعیت قرمز خودروهای شخصی متخلف جریمه یک میلیون تومانی و شهرهای با وضعیت نارنجی جریمه 500 هزار تومانی را دریافت خواهند کرد.

معاون استاندار فارس با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: تاکنون یک میلیون و 489 هزار و 536 واکسن دز اول و دوم کرونا در فارس تزریق شده است که از این تعداد 974 هزار و 274 عدد دز اول و 515 هزار و 262 هم دز دوم بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون واکسن‌های برکت و سینورفام در سطح استان فارس تزریق می‌شوند، گفت: مدتی در تزریق واکسن اسپونتیک در کشورمان وقفه افتاده است و هم‌اکنون این واکسن در کشورمان وجود ندارد و در صورتی که محموله آن وارد کشور شود یا جایگزینی برای آن اعلام شود، می‌توانیم متناسب با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام به تزریق آن کنیم. هم‌اکنون درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در فارس 32 درصد است و آمار تجمعی از ابتدای شیوع تاکنون 30 درصد است و میزان بهبودی هم نسبت به گذشته یک درصد بهتر شده است یعنی قبلاً 94 درصد بوده است و اکنون 95 درصد شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا تعداد بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های استان را حدود 4 هزار و 779 بیمار اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 850 نفر بستری دائم و یک هزار و 929 بستری موقت داریم.

وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های عادی بیمارستان‌های استان 2 هزار و 699 تخت است و بیمار موجود 2 هزار و 415 بیمار یعنی ضریب اشغال تخت‌های عادی 97 درصد است اما ظرفیت تخت‌های بستری ویژه 478 مورد است که هم اکنون 435 تخت اشغال است یعنی ضریب اشغال این تخت‌ها هم در سطح استان 91 درصد است.

انتهای پیام
captcha