فرهنگ ایثار و شهادت؛ محور وحدت در جامعه
کد خبر: 3993741
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد:

فرهنگ ایثار و شهادت؛ محور وحدت در جامعه

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس متعلق به یک گروه، جریان و جناح خاصی نیست، گفت: همه مردم در انقلاب و جنگ نقش داشتند و اگر در آن دوران، شهدا عامل وحدت بودند امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت در جامعه باشد.

فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، هفتم شهریورماه، در یادواره 15 هزار شهید کارمند و شهیدان رجایی و باهنر در تبریز، تمسک به ریسمان الهی، ولایت‌پذیری و دوری از تفرقه را از محورهای فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: این فرهنگ در همه بخش‌ها به‌ویژه در محیط‌های اداری و سازمانی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جامعه ما با هجمه‌های سنگینی در عرصه‌های مختلف روبه‌روست و برای مقابله با این هجمه‌ها، باید فرهنگ ایثار و شهادت را که رمز پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس بود، ترویج کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس متعلق به یک گروه، جریان و جناح خاصی نیست، گفت: همه مردم در انقلاب و جنگ نقش داشتند و اگر در آن دوران، شهدا عامل وحدت بودند امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت در جامعه باشد.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، مصداق این سخن رهبر معظم انقلاب است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

پورمحمدی، افزود: تأمل عمیق در این مطلب نشان می‌دهد که زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت جز با ترویج باورهای معنوی و تبیین فلسفه شهادت میسر نیست و اگر پیام عاشوراییان منتقل نشود، فرهنگ عاشورا زنده نمی‌ماند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شهدا به خاطر اسلام، ایران و مردم از هست‌ونیست خود گذشتند، افزود: تقابل حق و باطل در همه زمان‌ها جاری است و برای پیروی از راه و مرام شهدا، نیازی به حضور در جبهه جنگ نظامی نیست، بلکه در هر جایگاهی و با هر لباسی می‌تواند در راه ارزش‌ها جهاد کرد.

انتهای پیام
captcha