بهره‌برداری از مجتمع آموزشی حیات طیبه کرمان
کد خبر: 3993750
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

بهره‌برداری از مجتمع آموزشی حیات طیبه کرمان

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه شهر کرمان، از بزرگترین پروژه‌های نوسازی مدارس در جنوب شرق کشور با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع با امکانات آموزشی و فرهنگی از اول مهر ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز یکشنبه 7 شهریور ماه در نشست با شورای معاونان آموزش و پرورش استان که با حضور مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برگزار شد از افتتاح و بهره برداری قریب ۱۰۰۰ کلاس درس تا ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات مؤثری در راستای رفع کمبود فضای آموزشی به همت خیرین صورت گرفته که میانگین سرانه فضای آموزشی استان به میانگین کشوری رسیده است.

وی افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع ۴۰ کلاس حیات طیبه شهر کرمان تا ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: مجتمع حیات طیبه مجتمع خاص کار آفرینی است و به تجهیزات ویژه هنرستانی و کارگاهی نیز تجهیز می‌شود.

اسکندری نسب بیان کرد: تجهیزات آموزشی، کارگاهی و فنی و حرفه‌ای برای سال تحصیلی جدید خریداری شده و متناسب با نیاز شهرستان‌ها و مناطق استان در حال توزیع است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اهدای تجهیزات آموزشی رایگان با ارزشی بیش از ۹ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت دانش بنیان دانش تجهیز فرزانه به مدارس این استان خبر داد و افزود: تجهیزات این شرکت شامل نرم‌افزارهای شبیه‌ساز کارگاهی و آزمایشگاهی، تجهیزات آموزشی از قبیل لپ‌تاپ، پرینتر، دستگاه کپی، تبلت و تجهیزات هنرستانی از قبیل دستگاه آموزشی گیربکس پژو ۴۰۵ برش خورده، دستگاه آموزشی سیستم انژکتوری و جرقه زنی پژوه ۴۰۵، دستگاه مدارات الکتریکی کامل پراید با پژو ۴۰۵، دستگاه آموزشی گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ برش خورده، دستگاه آموزشی مجموعه دیفرانسیل، دستگاه آموزشی سیستم تعلیق و ترمز پژو ۴۰۵ برش خورده، دستگاه آموزشی برش خورده موتور و سیستم انتقال قدرت پژو ۴۰۵ انژکتوری، دستگاه آموزشی مکاترونیک، دستگاه آموزشی مدار سیستم فن پژو ۴۰۵ و دستگاه آموزشی سیستم ترمز ABS است.

احمد اسکندری‌نسب با اشاره به آغاز عملیات ساخت بیش از سه هزار و ۲۰۰ کلاس درس در سه سال اخیر در استان، از خدمات ماندگار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تقدیر و تشکر کرد.

وی بر پیگیری جدی روند پروژه مهر تأکید و بیان کرد: اطلس دسترسی دانش‌آموزان به آموزش باید تا ابتدای سال تحصیلی متناسب با نیاز دانش‌آموزان طراحی و تدوین شود.

اسکندری‌نسب از بازگشایی مدارس به‌عنوان مهمترین اتفاق اجتماعی کشور نام برد و گفت: آماده بازگشایی مدارس هستیم اما در خصوص نحوه بازگشایی مدارس، منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم.

انتهای پیام
captcha