نجات جان چند بیمار با اهدای عضو مرد ۵۴ ساله بیجاری
کد خبر: 3994984
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

نجات جان چند بیمار با اهدای عضو مرد ۵۴ ساله بیجاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اهدای اعضای مرد ۵۴ ساله اهل بیجار موجب نجات و ادامه زندگی چندین بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی کردستان، صدیق جدیدالاسلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: محمدرضا معصوم‌خانی ۵۴ ساله اهل شهرستان بیجار که هشتم شهریورماه جاری بر اثر سکته مغزی و پایین آمدن سطح هوشیاری به بیمارستان منتقل شده بود با همکاری پرسنل بیمارستان امام حسین بیجار و هماهنگی با مرکز استان ضمن تشخیص قطعی مرگ مغزی و با رضایت خانواده، برای عمل جداسازی اعضا به بیمارستان سینای تهران اعزام و پیوند انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این بیمار سومین اهداکننده عضو استان در سال جاری است، بیان کرد: با این عمل خداپسندانه جان چندین بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات یافت و موجب شد بیماران دریافت‌کننده عضو بار دیگر آهنگ زندگی را از سر بگیرند.

وی افزود: از سال ۸۹ تاکنون ۴۵ مورد اهدای عضو در استان انجام شده و به دلیل محدودیت های کرونا، این سومین اهدای عضو سال جاری در استان بوده است.

دکتر جدیدالاسلامی با اشاره به اینکه کردستانی‌ها همواره از پیشگامان اهدای عضو هستند، افزود: مردم نوع‌ دوست استان کردستان با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و یا مراجعه به واحد بیماران خاص دانشگاه می‌توانند کارت اهدای عضو را تکمیل کنند.

وی یادآور شد: افرادی که تمایل به اهدای عضو دارند می‌توانند در سامانه اهدای عضو ایرانیان ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha