یزد؛ استان برتر در نسخه‌نویسی الکترونیک
کد خبر: 3995630
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

یزد؛ استان برتر در نسخه‌نویسی الکترونیک

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه یزد از استان‌های برتر در اجرای طرح نسخه الکترونیک است، از فراهم شدن امکان دسترسی غیرحضوری بیمه‌شدگان به سوابق بیمه‌ای و دارویی خود خبر داد.

یزد؛ استان برتر در نسخه‌نویسی الکترونیکبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، امروز، 15 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان یزد جزو سه استان برتر در اجرای طرح نسخه الکترونیک است اظهار کرد: اکنون 85 درصد نسخه‌نویسی در مراکز درمانی و پزشکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این طرح با حداقل چالش و نگرانی‌هایی که در ابتدای اجرای طرح پیش‌بینی می‌شد، در حال اجرا است، از استقبال افراد فاقد پوشش بیمه‌ای از خدمات رایگان بیمه سلامت خبر داد و گفت: روزانه بین 60 تا 80 نفر در استان یزد متقاضی بیمه سلامت هستند.

دریجانی با اشاره به پوشش 320 هزار نفری از بیمه سلامت بیان کرد: از ابتدای کرونا تا امروز در استان 350 میلیارد تومان از سوی بیمه‌های استان از جمله بیمه سلامت برای بیماران کرونایی هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک خبر داد و افزود: در راستای امکان دسترسی بیمه‌شدگان به سوابق دارویی و بیمه‌ای افراد تحت پوشش، سامانه‌ای راه‌اندازی شده تا بیمه‌شدگان به راحتی بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: بیمه‌شدگان از طریق سامانه Eservices.ihio.gov.ir/esc می‌توانند با ارائه کد ملی سوابق دارویی خود را مشاهده و یا در صورت تمایل نسبت به پرینت برای ارائه به پزشک اقدام کنند. همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند از طریق سامانه Bimehsalamatiranian.ir و با ارائه کد ملی سوابق بیمه‌ای خود را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha