۱۷ شهریور؛ نماد بارز مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر طاغوت
کد خبر: 3995964
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد:

۱۷ شهریور؛ نماد بارز مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر طاغوت

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ۱۷ شهریور، استیصال رژیم پهلوی را در برابر قدرت مردم به اثبات رساند و به‌عنوان نماد بارز مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر طاغوت، در ذهن تاریخ مانا شد.

۱۷ شهریور؛ نماد بارز مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر طاغوتبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، در پیامی به مناسبت واقعه ۱۷ شهریور با این کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «این‌گونه حوادث عبرت‌آموز، نباید در حافظه‌ تاریخی ملت کمرنگ شود، چراکه اگر نسل جوان از شناخت و ریشه‌یابی این‌گونه خاطرات تاریخی و ملی، بازماند در شناخت راه حال و آینده‌ کشور دچار خطا خواهد شد»، گفت: تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی ایران، سرشار از فراز و فرودهایی است که در همه آنها به همت مشارکت و تعامل مردم و تبعیت از خط رهبری، حاصلی جز سربلندی برای ملت ایران رقم نخورده است.

وی اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه ایران در همه روزهای مبارزه برای پیروزی بر نظام سلطه و استبداد، با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) و با فریادی واحد، طلوع خورشید پیروزی را بر سپهر بی‌غبار میهن آرزو کردند و اگرچه سخت اما با عنایت حضرت پروردگار این اتفاق رقم خورد و در عین ناباوری دشمنان و کینه‌توزان، پرچم منقش به تصویر زیبای الله بر بلندای این دیار به اهتزاز درآمد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در انبوه این روزهای پرخاطره و پرمخاطره مبارزه برای پیروزی، هفدهم شهریورماه که به درستی یوم‎الله نامیده شده، روزی است که استیصال رژیم پهلوی را در برابر قدرت مردم به اثبات رساند و به عنوان نماد بارز مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر طاغوت، در ذهن تاریخ مانا شد.

وی افزود: اینک و در چهل و سومین سالگرد این پیروزی بزرگ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هزاران لاله گلگون کفنی که در آن جمعه سیاه میدان ژاله، به خاک و خون کشیده شدند، با سلام و صلوات به روح پرفتوح همه شهیدان انقلاب، با آرمان‌های امام(ره)، انقلاب و شهدا تجدید بیعت کرده، از درگاه ایزد منان، آرزوی توفیق و سربلندی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همگان مسئلت دارم.

یادآور می‌شود، رژیم پهلوی برای فائق آمدن بر مردم در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، کشتار فجیع میدان ژاله تهران را به راه انداخت و این روز جمعه سیاه نام گرفت. این فاجعه یکی از مهمترین وقایع دوران انقلاب اسلامی بود که موج اعتصابات و تظاهرات وسیع‌تر را به دنبال داشت و بازتاب آن در سطح جهانی، جایگاه رژیم پهلوی را به شدت تضعیف کرد.

انتهای پیام
captcha